verplichtingen in EOT

waterproof
Topic Starter

verplichtingen in EOT

#1 , 23 aug 2007 13:35

Wij zijn sinds 3 jaar officieel gescheiden dmv een EOT.
In deze EOT is toen vastgelegd dat mijn ex uiterlijk op 31 oktober 2007 nog een aanzienlijke som moet betalen.

Aangezien ik nu al nattigheid voel, omtrent het betalen hiervan, had ik graag geweten hoe ik kan voorkomen dat ze niet of maar gedeeltelijk gaat betalen.

Zo wacht ik ook al op tussenkomsten in onkosten, met schriftelijk bewijs, voor de kinderen sinds december 2006. Ook hier weigert ze te betalen.

Ter info: ik betaal elke maand correct mijn alimentatie ?n de onkosten voor de kinderen, zodat ze mij al zeker niet kan beschuldigen van wanbetaling.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 25 aug 2007 12:43

?Art.1298.De rechtbank kan...dan spreekt zij de echtscheiding uit en homologeert zij de overeenkomsten met betrekking tot de minderjarige kinderen...?(Gerechtelijk Wetboek).

Wat de kinderen betreft geldt een uitgifte van deze gehomologeerde overeenkomsten als uitvoerbare titel.

De uitgifte van uw overeenkomst EOT ?dat mijn ex uiterlijk op 31 oktober 2007 nog een aanzienlijke som moet betalen? is geen uitvoerbare titel.Maan haar op 01 november 2007 aangetekend aan die som te betalen binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn.Betaalt zij niet binnen die termijn dagvaard haar dan ter betaling.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

steffz1

#3 , 25 aug 2007 13:41

Wij zijn sinds 3 jaar officieel gescheiden dmv een EOT.
In deze EOT is toen vastgelegd dat mijn ex uiterlijk op 31 oktober 2007 nog een aanzienlijke som moet betalen.

Aangezien ik nu al nattigheid voel, omtrent het betalen hiervan, had ik graag geweten hoe ik kan voorkomen dat ze niet of maar gedeeltelijk gaat betalen.

Zo wacht ik ook al op tussenkomsten in onkosten, met schriftelijk bewijs, voor de kinderen sinds december 2006. Ook hier weigert ze te betalen.

Ter info: ik betaal elke maand correct mijn alimentatie ?n de onkosten voor de kinderen, zodat ze mij al zeker niet kan beschuldigen van wanbetaling.
Hallo,

je kan haar eerst gewoon schrijven en haar wijzen op de feiten die in de EOT staan. Ttz conform de EOT verwacht ik op datum van XXXXXX volgende som etcetera. In de hoop op een vlotte afwerking enz.
Indien je niets ontvangen hebt op die specifieke datum kan je overgaan tot een aangetekend schrijven in de hoop dat de akte dan opgevolg wordt.
Als het uiteindelijk nog niet lukt ja dan zijn er nog andere middelen maar daar zijn mensen die daar meer vanaf weten dan ik. (klacht wegens niet naleving van de akte, dagvaardiging enz)

PS hopelijk heeft jou advocaat een goede sluitende EOT opgesteld want voor vele EOT's is er ruimte voor discussie omdat de EOT onduidelijk of dubbelzinnig opgesteld is ...

mvg

Stef

Reclame

waterproof
Topic Starter

#4 , 25 aug 2007 16:14

Steffz,

bedankt voor je antwoord.

In de EOT staat letterlijk, dat uiterlijk in oktober 2007, xxxxx? moet betaald worden.

Ik denk niet dat je dat anders kan opvatten, maar haar kennende zal ze met allerlei smoezen afkomen om niet of maar gedeeltelijk te betalen. En ik heb geen zin om naar de rechtbank te beginnen lopen, al moet zij dan wel opdraaien voor alle kosten, denk ik.

grtz

steffz1

#5 , 26 aug 2007 11:19

Steffz,

bedankt voor je antwoord.

In de EOT staat letterlijk, dat uiterlijk in oktober 2007, xxxxx? moet betaald worden.

Ik denk niet dat je dat anders kan opvatten, maar haar kennende zal ze met allerlei smoezen afkomen om niet of maar gedeeltelijk te betalen. En ik heb geen zin om naar de rechtbank te beginnen lopen, al moet zij dan wel opdraaien voor alle kosten, denk ik.

grtz
Tja ik ben absoluut geen voorstander van de rechtbank en probeer je eerst de voorgestelde zaken zoals aangetekend schrijven ed :wink:
Als je dit niet doet zal ze toch een loopje met jou nemen :?

mvg

Stef

dieke

#6 , 26 aug 2007 21:50

Het is niet zo dat de verliezende partij voor alle kosten opdraait in een rechtszaak. Je eigen advocaat dien je zelf te betalen. Ik heb hier en daar al wel horen fluisteren dat hierover een nieuwe wet zou gestemd worden, maar daarover weet ik het fijne niet. Dat is een vraag naar de juristen toe.

Persoonlijk zou ik sowieso wachten met een aangetekend schrijven tot de ultieme datum verstreken is. Het lijkt mij weinig nut te hebben op voorhand al je vermoeden te zullen uitspreken dat er niet zal betaald worden.

Succes

steffz1

#7 , 27 aug 2007 12:56

Het is niet zo dat de verliezende partij voor alle kosten opdraait in een rechtszaak. Je eigen advocaat dien je zelf te betalen. Ik heb hier en daar al wel horen fluisteren dat hierover een nieuwe wet zou gestemd worden, maar daarover weet ik het fijne niet. Dat is een vraag naar de juristen toe.

Persoonlijk zou ik sowieso wachten met een aangetekend schrijven tot de ultieme datum verstreken is. Het lijkt mij weinig nut te hebben op voorhand al je vermoeden te zullen uitspreken dat er niet zal betaald worden.
Succes
Men kan het geheugen even opfrissen met een normaal schrijven hee :wink:

mvg

Stef

dieke

#8 , 27 aug 2007 13:00

Dat lijkt mij erg aanmatigend en de relaties niet ten goede te komen.

Terug naar “Echtscheiding”