Wij zijn sinds 3 jaar officieel gescheiden dmv een EOT.
In deze EOT is toen vastgelegd dat mijn ex uiterlijk op 31 oktober 2007 nog een aanzienlijke som moet betalen.
Aangezien ik nu al nattigheid voel, omtrent het betalen hiervan, had ik graag geweten hoe ik kan voorkomen dat ze niet of maar gedeeltelijk gaat betalen.
Zo wacht ik ook al op tussenkomsten in onkosten, met schriftelijk bewijs, voor de kinderen sinds december 2006. Ook hier weigert ze te betalen.
Ter info: ik betaal elke maand correct mijn alimentatie ?n de onkosten voor de kinderen, zodat ze mij al zeker niet kan beschuldigen van wanbetaling.
Hallo,
je kan haar eerst gewoon schrijven en haar wijzen op de feiten die in de EOT staan. Ttz conform de EOT verwacht ik op datum van XXXXXX volgende som etcetera. In de hoop op een vlotte afwerking enz.
Indien je niets ontvangen hebt op die specifieke datum kan je overgaan tot een aangetekend schrijven in de hoop dat de akte dan opgevolg wordt.
Als het uiteindelijk nog niet lukt ja dan zijn er nog andere middelen maar daar zijn mensen die daar meer vanaf weten dan ik. (klacht wegens niet naleving van de akte, dagvaardiging enz)
PS hopelijk heeft jou advocaat een goede sluitende EOT opgesteld want voor vele EOT's is er ruimte voor discussie omdat de EOT onduidelijk of dubbelzinnig opgesteld is ...
mvg
Stef