Punt dat ik wenste te maken is slechts dat er blijkbaar voldoende politici zijn die de algemene ontevredenheid onder de bevolking wat betreft vroegtijdige invrijheidstelling eindelijk hebben opgemerkt en die nu op zijn minst de belofte doen om hier wat aan te veranderen. Wat Martin betreft, zij is onder de huidige voorwaarden rechtsgeldig in vrijheid gesteld en de maatschappij zal opdraaien voor de kosten van deze regeling. Indien later effectief blijkt dat zij de catharsis is geweest die onze politici tot actie heeft gedwongen ben ik een tevreden mens.
Als ik echter de rede kon uitschakelen, dan was deze zaak voor beide hoofdverdachten al lang in 1997 definitief afgehandeld en zou vroegtijdige invrijheidstelling een zuiver theoretische denkoefening omhelzen.
Als men dapper genoeg is om te trachten zeer moeilijke omstandigheden te rechtvaardigen dient men ook de moed te hebben te bespreken wat een zeer significant percentage van de bevolking denkt en voelt; het heeft geen nut de hypocriet uit te hangen en dit vanuit een ivoren toren mentaliteit te negeren.