Hoi,
We zijn er weer eens. Het stopt nooit heb ik de indruk.
Via bemiddeling hadden mijn ex en ik afgesproken dat de kinderen terug hun oorspronkelijke verblijfsregeling moeten volgen. Ex kon niet verdragen dat ons dochter meer bij mij was ook al stemde hij er twee jaar geleden mee in. We zouden het een half jaar aanzien en ons dochter stimuleren om te blijven volhouden tot de volgende meeting bij de bemiddelaar.
Dochter is woedend! Ze is zeker niet van plan om na de vakantie de 2w-2w terug op te volgen en noemt haar vader en zijn vriendin ' dikke egoisten'.
We hebben onze overeenkomst,die de bemiddelaar heeft opgesteld, nog niet getekend omdat er rond andere afspraken foutieve dingen staan vermeld en omdat mijn ex de moeite nog niet genomen heeft om zijn mails open te doen en het te bekijken.
Dochter had buiten haar ouders hun medeweten een mail naar de bemiddelaar gestuurd en gezegd dat ze zelf naar de jeugdrechtbank zou stappen als ze er geld voor had.Bemiddelaar liet ons dat weten maar heeft de mail van onze dochter niet beantwoord.
Kan zij dat op haar eentje? ( Naar het schijnt zou het JAC haar daarbij kunnen helpen om een brief te schrijven en zou het zonder advocaat kunnen zodat het haar niks kosten???)
Ik heb haar gevraagd om toch maar te proberen tot we terug naar de bemiddelaar moeten en dan zien wat we kunnen doen.
Maar zij is het vertrouwen in anderen kwijt.:" Iedereen vraagt mij mijn verhaal te doen en iedereen wil mee naar oplossingen zoeken maar niemand luistert echt en papa zal het nooit toelaten."
De relatie tussen mijn ex , zijn vriendin en ons dochter was fel verbeterd toen ze meer bij ons woonde. Nu hebben mijn ex en zijn vriendin het heel moeilijk want onze dochter laat het hen goed voelen en geeft hen geen kans om met wat dan ook het goed te maken. Ze verwennen haar schandalig en laten onze zoon links liggen.Al snakt dat ventje van 12jaar ook naar hun aandacht!
De vriendin loopt er , met de woorden van dochter, 'knorrig' bij en papa wringt zich in alle bochten om het goed te maken.
De kans dat hij het inziet dat hij en onze dochter een veel betere relatie zouden hebben als hij toestemt is zero, nul noppes.
Ik zal proberen haar te blijven stimuleren, maar zou anderszijds ook enkele vragen beantwoord hebben.
- Kan een minderjarig ( 15 jaar) alleen naar de jeugdrechtbank stappen?
-Hoeveel kans is er dat ze effectief haar zin krijgt?
-Hoelang duurt zo'n procedure en hoe gaat het in zijn werk?
-Kan het zonder advocaat of is hij toch aangewezen?
-Hoeveel kost een advocaat voor zo'n zaak ( ik heb geen flauw benul)
- Worden ouders ook verhoord?
-Kan ex procedure stoppen of naar zijn hand zetten?
Ik kan maar beter voorbereid zijn op wat er kan komen.
Bedankt alvast,
Prinsesje