ik heb toch een aantal vragen, want dit lijkt me heel raar...
- is dit een scheiding van méér dan 10 jaar geleden?
- heeft je ex altijd een eigen inkomen gehad?
- 900 euro: voor hoeveel kinderen?
- is er misschien nog een woning in onverdeeldheid?
Als je partner een loopbaan heeft en een goedbetaalde job, je deftige kinderalimentatie betaalt, je niet in onverdeling zelf nog de echtelijke woonst zelf bewoont, de scheiding niet dateert van toen de dieren nog spraken...Wat heeft je advocaat in hemelsnaam gepleit dat hij niet eens kon maken dat je GEEN partneralimentatie moest betalen?
De vraag is niet of je nu de partneralimlentatie kunt laten minderen. Het punt is (zoals ik de zaak inschat) dat je nooit partneralimentatie had moeten betalen in de eerste plaats. (tenzij er nog zaken in onverdeeldheid blijven hangen zijn)
En je advocaat had gerust kunnen tegenargumenteren tegen het gekende (maar zeer zwakke liedje van toen vrouwen nog weerloze wezens waren

)
Mevrouw kan haar levensstandaard van tijdens het huwelijk niet meer handhaven nu ze gescheiden is, dus heeft ze partneralimentatie nodig.
Wel je advocaat had kunnen pleiten in de zin van: meneer kan zijn levensstandaard nu hij gescheiden is, niet meer handhaven: hij betaalt met liefde de nodige kinderalimentatie omdat de kinderen alles wat ze nodig hebben zullen kunnen krijgen. . Dat is niet erg: dat zijn de dingen des levens. Maar nog meer zijn levensstandaard verminderen om die van mevrouw op te krikken. Dan vraagt meneer aan mevrouw een partneralimentatie om zijn levensstandaard van tijdens het huwelijk ook te kunnen voortzetten...
Ik zou de zaak gewoon laten heropenen om die partneralimentatie te laten herevalueren (niet persé met het argument van je nieuwe kindje) met een stevige advocaat die je inkomensplaatje realistisch kan toelichten en niet op basis van een bruto-inkomen: dat is te vaag. En meer nog: de evolutie van je zakencijfer in de huidige economische context. Wat is je werkelijke inkomen (niet liegen hoor! eerlijk zijn)
Dat mevrouw een bepaalde levensstandaard wil aanhouden kan ze anno 2012 echt niet meer hardmaken.
Het huwelijk dus als garantie op een levenslange extra bonus op je inkomen....
Tja dat kan je evengoed claimen hé...