Opletten hiermee ,
makelaars willen alleen zoveel mogelijk woningen kunnen verkopen,
het voorhouden van een te hoge verkoopprijs is een veel gebruikt trucje om mensen te overhalen bij hen in te tekenen.
Wil u een echte schatting contacteer dan uw bank en vraag welke schatters voor hen werken, en kies er daar een uit
Je hebt zeker gelijk! Op 2de hands.be en kapaza.be kun je het al gratis te koop stellen en voor een kleine vergoeding in diverse regionale krantjes ook. Bij mij vroegen ze een vaste commissie van 5.000 ?!Mag ik vragen waarom u met een makelaar in zee wilt gaan? Die mannen zorgen meestal voor meer problemen dan ietes anders. En ze kosten handenvol geld.
Waarom probeert u niet eerst uw huis zelf te verkopen? Er bestaan talloze sites waar u uw huis kunt op publiceren + een bordje "te koop" doet het ook vaak.
Een notaris zal u dan bijstaan voor het papierwerk.
Lenny
PS De prijs die de makelaar vooropstelt lijkt me niet echt onrealistisch tegenwoordig, maar u kunt inderdaad nog eens iemand anders laten schatten, bv. via een notaris.
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=4972 (zie reply Wesley)Wat vragen ze ervoor? Wat zijn de procedures? Om eerlijk te zeggen heb ik eerder een voorkeur naar een notaris dan een immokantoor.
Beetje belachelijk om een notaris dergelijke handelingen te laten doen terwijl je dat perfect zelf kan. Zelfs kostenloos.Wij betalen bij de notaris slechts de kosten om het te publiceren in de Streekkrant