Einde Huur verplichtingen

Vandebos

Re: Einde Huur verplichtingen

#16 , 05 jun 2012 23:18

Dat is redelijk als u dat voorstel aan hem aangetekend verricht. Kwestie van woord tegen woord situaties te verhinderen mocht de verhuurder menen dat het nodig is toch even langs het vredegerecht te passeren...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dagobert1966
Topic Starter

#17 , 05 jun 2012 23:23

OK, ik zal dat aan hem voorstellen.
Echter wel per mail want hij wil Vrijdag aanstaande al langskomen. Een aangetekend komt niet op tijd.
Wij doen overigens alle afspraken per mail (behalve de huuropzegging, die ging aangetekend).

Vandebos

#18 , 06 jun 2012 00:09

Plaats in je mail dat een copie van dit voorstel hem via as wordt bezorgd. In je as plaats je dan ook "kopie mail dd. Betreffende voorstel tot nemen foto's"

Kwestie van onmoskenbaar uw voorstel te kunnen dateren.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 06 jun 2012 08:34

dat lijkt zeker redelijk. Doe dit voorstel best aangetekend, geef aan dat je dit doet uit privacy-overwegingen, maar dat je hem wel de kans wil geven om nieuwe foto's te maken (geef dus duidelijk de afweging aan die Vandebos maakt). Indien conversatie normaal via mail gebeurt kan je ook mailen ipv aangetekende zending :).

Dagobert1966
Topic Starter

#20 , 06 jun 2012 15:45

Reactie van hem was nogal bot .... dit voorstel is verworpen en hij staat op vrijdag ...
ik heb maar toegegeven met de aantekening dat ik mij het recht voorbehoud bepaalde foto's te verbieden, onze privacy gewaarborgd moet blijven en ik bepaalde zaken zal afdekken ...

Ik ben de dwingende houding van hem meer dan zat!
Ben blij dat ik weer een huis gekocht heb ...

sloeberken

#21 , 08 jun 2012 11:52

Volgens mij is dit een redelijk voorstel, vermeld ook het uur en zet er u tel nr bij dat als dit voor hem niet past even contact kan opnemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dagobert1966
Topic Starter

#22 , 08 jun 2012 22:13

Het immo kantoor komt met de verhuurder kijken en foto's maken. Wij hebben, om toch het huis netjes te laten zijn, alles echt keurig opgeruimd en alle persoonlijke foto's ed opgeruimd.
Wat schetst mijn verbazing: men maakt gen foto's. Dit bezoek was enkel om het immo kantoor "in te werken" en de huur prijs te laten bepalen.
Toen ik zei dat foto's ook de bedoeling waren kreeg ik te horen dat men daar nog eens voor terug komt. De verhuurder had nota bene een camera bij zich!!!!!
Toen ik opmerkte dat dat toch wel wat vreemd was zei de verhuurder: met al die dozen kan ik geen foto's maken". Het was echt keurig opgeruimd (hij zei zelfs eerst dat het hem verbaasde dat het er zo netjes uitzag terwijl wij hem hadden gewaarschuwd dat er dozen stonden).... Ik had dit in de mail naar hem gemeld, hij zei toen dat dat niet uitmaakte .... (zie hierboven)
Toen ik hem vertelde dat dit zijn kans was en dat het vanaf nu alleen maar meer dozen gaat geven totdat de verhuiswagen komt antwoorde hij " ik heb mijn rechten en wij komen terug, daan verplaatst u de dozen maar ..."
Nou lekker dan ...
Ik voeg hem slechts twee dingen bij dit bezoek:
1) eindelijk, na 3,5 jaar :shock: :shock: de plaatsbeschrijving met OOK zijn handtekening :shock: :shock:
2) mij de plaats van de septic tank te wijzen. !!!

Beide dingen heb/weet ik nu nog steeds niet ... ONGELOVELIJK!!!

Vraag: moet ik hem nu weer toelaten om foto's te maken?? Hij heeft nu toch zijn kans gehad (was echt duidelijk afgesproken (heb nog steeds de mail)).
Laatst gewijzigd door Dagobert1966 op 08 jun 2012 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#23 , 08 jun 2012 22:18

Indien hij zelf via mail heeft bevestigd dat hij die dag foto's kwam nemen, lijkt mij zijn kans nu verkeken, zeker daar hij is langsgeweest.

De andere zaken die u vraagt, heeft u die via AS reeds gevraagd?

Dagobert1966
Topic Starter

#24 , 08 jun 2012 22:21

De plaats van de septic tank heb ik via aangetekend schrijven gevraagd.
De plaatsbeschrijving een aantal keren via e-mail.
Ik heb deze 3,5 jaar geleden terug gestuurd maar NOOIT een, door hem mede ondertekend, exemplaar terug ontvangen ...
Uiteraard heb ik een kopie .... maar daar staat alleen mijn handtekening onder. Nu weet ik dat de plaatsbeschrijving voor hem belangrijker is dan voor mijn .. maar toch, ik wil het graag netjes doen ...

Dagobert1966
Topic Starter

#25 , 08 jun 2012 22:36

Hij teistert ook al enige jaren de achterburen en de zij-buren met de vrede rechter en zelfs echte rechtzaken ... alleen om zijn gelijk te krijgen.
Ooit vroeg ik hem waarom hij dat deed .... zijn antwoord: omdat ik niets anders te doen heb .... ongeloofelijk!!!

ik denk er echt over de laatste 1,5 maand geen huur meer te betalen ... hij mag dan de borg houden .. Hij gaat mij zo wie zo voor de vrede rechter dagen .. en geloof mij, ik ben ECHT een meer dan keurige huurder: altijd de huur op tijd, ik onderhoud, met veel plezier, de tuin, wij zijn zeer netjes op het huis ....
maar toch zal hij ons voor het vrederecht dagen ... omdat hij niets anders te doen heeft .... man man ....

VDG2

#26 , 08 jun 2012 22:49

ik denk er echt over de laatste 1,5 maand geen huur meer te betalen ... hij mag dan de borg houden .. Hij gaat mij zo wie zo voor de vrede rechter dagen ..
Laat u niet u daartoe niet verleiden. Vrederechters hebben het niet zo voor mensen die het recht in eigen handen nemen. Zoals je zelf zegt ben je iemand die steeds zijn plichten naleeft. Blijft dat dan ook doen, dan valt er jou niks te verwijten.

Dagobert1966
Topic Starter

#27 , 08 jun 2012 23:20

ik denk er echt over de laatste 1,5 maand geen huur meer te betalen ... hij mag dan de borg houden .. Hij gaat mij zo wie zo voor de vrede rechter dagen ..
Laat u niet u daartoe niet verleiden. Vrederechters hebben het niet zo voor mensen die het recht in eigen handen nemen. Zoals je zelf zegt ben je iemand die steeds zijn plichten naleeft. Blijft dat dan ook doen, dan valt er jou niks te verwijten.
ha, dat valt niet mee .... wij gaan terug naar Nederland. om van daaruit mijn recht op de waarborg te halen zal niet makkelijk zijn ... man, wat een nachtmerrie.
Hoe verloopt het eigelijk als, na de eindcontrole alles goed is, ik de borg rekening gedeblokeerd moet krijgen?

VDG2

#28 , 08 jun 2012 23:35

Bij sommige banken kan je een document krijgen die huurder en verhuurder dienen te ondertekenen. In andere banken zal je ofwel samen, ofwel afzonderlijk (maar dan de verhuurder eerst) moeten langsgaan, om ter plaatse een document te ondertekenen. Dit laatste was hoe het bij mij verliep. (Dexia, thans Belfius)

Ik heb wel zelf een document opgemaakt en laten ondertekenen (onmiddellijk bij de uittredende plaatsbeschrijving) door de verhuurder waarin werd vermeld wat er met de waarborg diende te gebeuren. Dan heb je toch al een ondertekend document in handen. (je weet nooit dat hij zich zou bedenken om een of andere reden)

Dagobert1966
Topic Starter

#29 , 08 jun 2012 23:49

Bij sommige banken kan je een document krijgen die huurder en verhuurder dienen te ondertekenen. In andere banken zal je ofwel samen, ofwel afzonderlijk (maar dan de verhuurder eerst) moeten langsgaan, om ter plaatse een document te ondertekenen. Dit laatste was hoe het bij mij verliep. (Dexia, thans Belfius)

Ik heb wel zelf een document opgemaakt en laten ondertekenen (onmiddellijk bij de uittredende plaatsbeschrijving) door de verhuurder waarin werd vermeld wat er met de waarborg diende te gebeuren. Dan heb je toch al een ondertekend document in handen. (je weet nooit dat hij zich zou bedenken om een of andere reden)
Wij hebben die geblokeerde rekeing bij ING.
Ik zal eens vragen hoe dat daar gaat.

Dat document dat u liet ondertekenen, heeft u daar een voorbeeld van?

VDG2

#30 , 09 jun 2012 00:38

Ik heb het niet bijgehouden, maar het was hier op gebaseerd: http://www.zakenkantoorvoets.be/Portals ... arborg.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien heeft er wel iemand anders een beter exemplaar.

Terug naar “Huren”