Om een anonieme wagen langs sturen ? de politie doet dat niet.
Neem ik best aan dat de politie dat niet doet. U kan hen dat ook niet verplichten. Blijven bellen en lastig vallen tot zij wel langskomen om vaststellingen te doen kan U wel.
Het is een lastige zaak . ondanks het vrede gerecht , de politie , de ombudsman , de burgemeester , enz....weet de buurman niet van ophouden. Van 23:45h tot 3h middernacht slaat hij om de 15 minuten 1 maal hard tegen de muur . mijn moeder is met pensoien en kan dit niet aan. Sinds Jan 2011 hebben wij geen echte nacht gekend . de buurman doet zijn wanpraktijken onverminderd voord wat een echte foltering is .
Er zijn andere oplossingen en dat weet iedereen, maar die kan ik hier en per PB niet bespreken omdat dit ons te ver zou leiden, het is tenslotte een Juridisch forum. Het zijn dezelfde soort oplossingen die uw buurman misschien zou gebruiken indien U hem zou aandoen wat hij U nu aandoet.
er is inderdaad maar 1 oplossing in ons probleem ! een prive detective laten komen die heel de nacht komt constateren hoe mijn buurman tekeer ga en het verslag over te brengen aan het vrede gerecht.
U zal een deurwaarder bedoelen ipv detective.
Als een prive detective de nachtelijke pesterijen kan constateren van mijn buurman, is dit waardevol voor het vrede gerecht ?
Neen, tenzij iemand o/h forum anders beweert.
Of telt de constatatie alleen van de politie voor het vredegerecht ?
Die telt.
- Goed .. als U echt binnen de 5 minuten de politie aan uw deur wil hebben belt U hen op (niet de lokale) met de melding dat u (verschillende) schoten gehoord hebt bij uw gebuur. Zij zullen langskomen en mogen zelfs zijn deur openbreken. Als zij niets vinden kan U misschien melden wat U hier gemeld hebt. Het is wel op uw eigen risico omdat als U door de mand valt bij wijze van spreken, het U een fikse boete kan opleveren. Soms heeft de politie echter een klein duwtje in de rug nodig.
- Ik raad U aan, indien dit niet helpt een DW te contacteren die dan wel de zaken kan vaststellen die zich van 23:45h tot 03h voordoen. Hij is beedigd en zijn vaststellingen zullen bij een VR meer indruk maken. Kost U wel zo'n €250 + mogelijk supplement nachttarief.
- Derde en laatste oplossing is inlichtingen nemen of Uw moeder niet in aanmerking komt om op de privemarkt te huren (max € 520 dacht ik) en huursubsidie te krijgen. De bijpassing kan tot ong. €160/m belopen, zodat ze misschien tegen netto €360/maand huur aankijkt. Wat toch al dicht in de buurt van de huurprijzen voor sociale woningen ligt. Met het voordeel dat uw moeder kan wonen waar
zij wil, en zij
zelf kan beslissen of zij dat extra vleugje culturele verrijking nodig heeft of niet.

Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard