sociale woningen rampzalig

gorens
Topic Starter

sociale woningen rampzalig

#1 , 01 mei 2012 00:51

beste

sinds JAN 2011 huurd mijn moeder een appartement op de fazantenlaan / Zaventem van de sociale woningmaatschapij elk zijn huis in tervuren .
zoals u weet wonen in de sociale woonwijken mensen van andere culturen wat niet gemakelijk is met deze mensen te communiceren omdat zij enkel hun taal spreken , maar dat ter zijde .

mijn moeder woond toevallig in een appartementsgebouw waar mensen wonen met psychische en Asociaal gedrags problemen .
sinds mijn moeder in het appartement woond maakt mijn buurman opzettelijk veel nachtlawaai .
hij doet er alles aan om ons midernacht wakker te houden wat een echte foltering is , dan hebt ik het niet eens over halve getto die hier afspeeld waar vlamingen moeten gaan vlcuhten naar een prive woning .

van 22 U 30 tot 3 U 30 middernacht horen wij onze marokaanse buurman het deurtje van zijn nachtkastje om de 15 minuten brutaal dichtslaan en dit net achter de muur van mijn moeder haar slaapkamer . als mijn moeder in slaap valt verschiet zij rcht uit haar slaap wat niet gezond is voor een mens van bijna 70 jaar . ondanks het vrede gerecht , de politie van zaventem , de directie van de sociale woningmaatschapij in tervuren is hij niet te stoppen . ongellofwaardig maar waar . sinds Januari 2011 heeft mijn moeder en ik geen echte nachtrust meer gekend . wij slapen niet vast . de politie van zaventem heeft ons laten weten dat er maar 1 oplossing is tegen de buurman , dat is een gerechtsdeurwaarder inschakelen tegen onze buurman .

als de buurman de politewagen uit zijn raam zie staan dan doet hij normaal en als mijn buurman wordt ondervraagd door de politie houd mijn buurman het bij pathologish liegen .

inmidels doet hij gewoon onverminderd voord . zolang de politie de nachtelijke pesterijen van de buurman niet kan constateren kan de politie voor ons weinig doen .

vraag (1) wat kan een gerechtsdeurwaarder voor ons doen om de buurman te doen stoppen met deze nachtelijke pesterijen ?
vraag (2) indien dit niet kan worden vastgesteld door de politie , mag een prive detective deze nachtelijke pesterijen ook constateren ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 mei 2012 01:25

Ga eens op gesprek op het commissariaat, en vraag eens of het mogelijk is om met een anonieme wagen langs te komen?

pixel

#3 , 01 mei 2012 07:59

Wat is het reglement van de sociale woningmaatschapij ? de regels zijn niet zolang veranderd voor Vlaanderen kunnen dit doen http://www.woningent.be/nl/getcontent.a ... &MenuId=46" onclick="window.open(this.href);return false; en er is sindsdien veel veranderd .
probeer andere bewoners aan tespreken met de vraag of zij ook iets horen van die bepaalde buur zo ja maak een gezamenlijke brief op .

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2012 23:21

Is hier reeds behandeld dacht ik
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=30902" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=37017" onclick="window.open(this.href);return false;
Deurwaarder doet vaststellingen in burgerlijke zaken.

gorens
Topic Starter

#5 , 17 mei 2012 00:02

om een anonieme wagen langs sturen ? de politie doet dat niet .

uit ervaring weet de buurman dat hij op dat ogenbloik de politie mag verwachten .
het is een lastige zaak . ondanks het vrede gerecht , de politie , de ombudsman , de burgemeester , enz....weet de buurman niet van ophouden .
van 23 U 45 tot 3 uur midernacht slaat hij om de 15 minuten 1 maal hard tegen de muur . mijn moeder is met pensoien en kan dit niet aan .
sinds Jan 2011 hebben wij geen echte nacht gekend . de buurman doet zijn wanpraktijken onverminderd voord wat een echte foltering is .

er is inderdaad maar 1 oplossing in ons probleem !
een prive detective laten komen die heel de nacht komt constateren hoe mijn buurman tekeer ga en het verslag over te brengen aan het vrede gerecht .

een goede vraag ,
als een prive detective de nachtelijke pesterijen kan constateren van mijn buuran , is dit waardevol voor het vrede gerecht ?
of telt de constatatie alleen van de politie voor het vrede gerecht ?

Vandebos

#6 , 17 mei 2012 00:24

Laten vaststellen door deurwaarder. Liefst op verschillende dagen op verschillende tijdstippen zodat eenmaliheid kan worden uitgesloten en opzet worden aangetoond.

Franciscus

#7 , 17 mei 2012 14:11

Als u met de wijkteamcommissaris afspraken maakt dan zal de politie dat wel doen.
Dan zijn ze voorbereid, komen in burger en (proberen) uit zicht te blijven.
Zijn er al vaststellingen geweest in het verleden?

gorens
Topic Starter

#8 , 17 mei 2012 21:36

vast stellingen in het verleden ?

dat is het probleem .
zijn vrouw sta voor de raam te gluren of politie langskomt
haar man proffiteerd ervan vanaf 23 U 30 tot 3 U middernacht elke kwartier te slaan op de muur om ons weg te pesten uit zaventem .
gisteren was de polite een half uur langsgeweest bij ons staan te luisteren om de pesterijen van de buurman te kunnen constateren .

het was weer kalm .
de buurman speelt letterlijk voor duivel .
overdag duivelse uitspraken om gek van te worden .
middenacht speelt hij voor klopgeest net achter de muur mijn moeder haar slaapkamer . mijn moeder schiet recht uit haar slaap
zij is bijna 70 jaar echt schandalig wat hier gebeurd . 2 advocaten en het vrede gerecht + directie elk zijn huis + burgemeester + de gemeente en niemand kan iets doen tegen dat gezin . de buurman proffiteerd ervan omdat hij niet kan worden buiten gezet omdat hij 4 kinderen heeft !

ik hebt fotos genomen van het appartemnt waar wij wonen ( schrijnend )
hoe die nieuwe directeur nu 4 jaar in dienst bij de sociale woning maatschapij het zover heeft laten komen
dat die mooie sociale woonwijk een halve getto is geworden is mij een raadsel .

als ik de toestemming krijg om fotos de plaatsen hoe het er hier uit zie dan doe ik dat . schrijnend woonwijk .
afrikanen en marokanen gooien de luiers van hun kinderen door hun raam ,
vlamingen worden letterlijk weg gepest , drugs is hier normaal geworden op straat ,
graffitti in het appartement , de mensen die hier van vroeger wonen kunnen onmogelijk normaal slapen ,
dank zij deze problemen ben ik mijn baan voor zorgkundige verloren tot werkonbekwaam .
mijn moeder heeft amper 1100 euro pensoien , ik hebt 400 euro uitkering omdat ik bij mijn moeder inwoon .

verhuisd maar eens naar een prive woning met dat kleine inkomen .
als de directie van de sociale woningmaaschapij eerlijk was geweest dan zaten wij hier niet op het appartement in de fazantenlaan .
mijn moeder heeft een knie probleem en moet 3 verdiepen hoog zonder lift .
de directie van de sociale woningmaaschapij laat ons weten dat mijn moeder na 2 jaar een nieuwe mutatie mag aanvragen voor een andere sociale woing met gelijkvloers . wij zitten in een proefperiode voor 2 jaar !
advocaten en het vrede gerecht kunnen niets doen voor ons .

ik hebt de RWO toezichthouders inspectie van de sociale woning maatschapij een brief verzonden ........
dat de directie van de sociale woningmaaschapij ons laat weten dat mijn moeder na 2 jaar een nieuwe mutatie mag aanvragen voor een andere sociale woing met gelijkvloers . of deze informatie wel correct is ? volgens het RWO toezicht houders in brussel is deze informatie van de directie niet correct !!!

___________________________________________________________________________________________________________________________

het RWO antwoord osn dit ..........
via u brief van 24/04/2012 diende u verhaal in tegen de beslissing van de sociale woingmaaschapij ,,elk zijn huis,, om u niet als kandiaat-huurder in te schrijven in het inschrijvings register . de maatschapij motiveerde haar beslissing door te stellen dat u zich pas na verloop van proefperiode kandidaat kn stellen voor een mutatie . door deze wachtperiode van twee jaar op te leggen stelt de maatschapij een bijkomende voorwaarde voor de inschrijving die NIET conform de wetgevende bepalingen is . op basis van vasttellingen beoordeel ik uw verhaal als gegrond
dit betekend dat de sociale woningmaatschapij u moet inschrijven als kandidaat-huuder .
( ook al is de proefperiode van u huidige woning nog niet afgerond )

___________________________________________________________________________________________________________________________

als deze beslissing wordt goedgekeud door de raad van state dan zou mijn moeder een andere sociale woning moeten krijgen .

JohnD

#9 , 17 mei 2012 23:06

Om een anonieme wagen langs sturen ? de politie doet dat niet.
Neem ik best aan dat de politie dat niet doet. U kan hen dat ook niet verplichten. Blijven bellen en lastig vallen tot zij wel langskomen om vaststellingen te doen kan U wel.
Het is een lastige zaak . ondanks het vrede gerecht , de politie , de ombudsman , de burgemeester , enz....weet de buurman niet van ophouden. Van 23:45h tot 3h middernacht slaat hij om de 15 minuten 1 maal hard tegen de muur . mijn moeder is met pensoien en kan dit niet aan. Sinds Jan 2011 hebben wij geen echte nacht gekend . de buurman doet zijn wanpraktijken onverminderd voord wat een echte foltering is .
Er zijn andere oplossingen en dat weet iedereen, maar die kan ik hier en per PB niet bespreken omdat dit ons te ver zou leiden, het is tenslotte een Juridisch forum. Het zijn dezelfde soort oplossingen die uw buurman misschien zou gebruiken indien U hem zou aandoen wat hij U nu aandoet.
er is inderdaad maar 1 oplossing in ons probleem ! een prive detective laten komen die heel de nacht komt constateren hoe mijn buurman tekeer ga en het verslag over te brengen aan het vrede gerecht.
U zal een deurwaarder bedoelen ipv detective.
Als een prive detective de nachtelijke pesterijen kan constateren van mijn buurman, is dit waardevol voor het vrede gerecht ?
Neen, tenzij iemand o/h forum anders beweert.
Of telt de constatatie alleen van de politie voor het vredegerecht ?
Die telt.

- Goed .. als U echt binnen de 5 minuten de politie aan uw deur wil hebben belt U hen op (niet de lokale) met de melding dat u (verschillende) schoten gehoord hebt bij uw gebuur. Zij zullen langskomen en mogen zelfs zijn deur openbreken. Als zij niets vinden kan U misschien melden wat U hier gemeld hebt. Het is wel op uw eigen risico omdat als U door de mand valt bij wijze van spreken, het U een fikse boete kan opleveren. Soms heeft de politie echter een klein duwtje in de rug nodig.
- Ik raad U aan, indien dit niet helpt een DW te contacteren die dan wel de zaken kan vaststellen die zich van 23:45h tot 03h voordoen. Hij is beedigd en zijn vaststellingen zullen bij een VR meer indruk maken. Kost U wel zo'n €250 + mogelijk supplement nachttarief.
- Derde en laatste oplossing is inlichtingen nemen of Uw moeder niet in aanmerking komt om op de privemarkt te huren (max € 520 dacht ik) en huursubsidie te krijgen. De bijpassing kan tot ong. €160/m belopen, zodat ze misschien tegen netto €360/maand huur aankijkt. Wat toch al dicht in de buurt van de huurprijzen voor sociale woningen ligt. Met het voordeel dat uw moeder kan wonen waar zij wil, en zij zelf kan beslissen of zij dat extra vleugje culturele verrijking nodig heeft of niet. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus

#10 , 17 mei 2012 23:13

Zich gewoon houden aan de wettelijke procedures zou voldoende moeten zijn.
@JohnD.. de politie is gestructureerd op twee niveau ( nu toch al enkele jaren)
Het behoort NIET tot het takenpaket van de federale politie als eerste ter plaatse te komen bij een oproep.
Het zal STEEDS de lokale politie zijn die ter plaatse komt.

Zoals reeds gezegd bespreek met de wijkteamcommissaris wat er en hoe praktisch vaststellingen kunnen gedaan worden....
Het verhaal van schoten zal gezien de voorgaanden niet direct als 'waar' aanzien worden op het einde van de aktie...

Best is dat TS zelf GEEN strafbare feiten pleegt want dat is overduidelijk contraproductief.

Turaki

#11 , 18 mei 2012 07:39

Vaststellingen door een deurwaarder, vastgelegd in PV kunnen wel gebruikt worden. Een deurwaarder zal echter geen overtredingen vaststellingen, maar een objectieve beschrijving van de gebeurtenissen.
Laat hem een nacht bij u doorbrengen, en zo alles noteren. Zal wat geld kosten, maar dit kan u achteraf terugeisen (zeker als de deurwaarder ook nog vaststelt dat uw buurman op het moment dat de politie ter plaatse is, zich koest houdt).

Een privé-detective inschakelen kan ook, maar een verklaring van deze persoon zal niet volstaan, hij zal ook bewijsmateriaal moeten voorleggen.

JohnD

#12 , 18 mei 2012 08:22

Ik persoonlijk heb ooit eens van plan geweest om iets eenvoudig ivm met huuraangelegenheden te laten vaststellen door een DW. Vooraleer ik zou overwegen dit te doen is mij door iedereen bevestigd dat dergelijke DW vaststellingen bijna nooit worden terugbetaald in VR vonissen. Tussen terugeisen en krijgen is een groot verschil. Ik denk dat dit al eerder zo bevestigd is o/h forum door een aantal andere forumleden dat dergelijke DW kosten spijtig genoeg meestal niet worden terugbetaald door VR's. Wat natuurlijk in feite een vorm van onrecht is, omdat het soms de enigste manier is om een sluitend bewijs te bekomen. Er zijn anderzijds nog veel andere kosten die niet terugbetaald worden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Turaki

#13 , 18 mei 2012 08:29

Maar als aangetoond kan worden dat de enige manier om dit vast te stellen is (zoals in dit geval, waar bij oproep van de politie opeens niets meer aan de hand is), zal de VR toch al iets meer geneigd zijn om dit toe te kennen. Geen zekerheid natuurlijk, maar als de burenhinder echt overmatig is, lijkt deze kost mij nog het minste.

JohnD

#14 , 18 mei 2012 09:21

In mijn geval was er ook geen andere manier om iets officieel te laten vaststellen. Politie ging niet. Als ik geen zekerheid had dat ik mijn zuur verdiende ~ €250 ging terugkrijgen was ik dan ook niet van plan om eraan te beginnen. Een andere keer heb ik eens een officieel controleorganisme moeten laten komen om te laten vaststellen (nadat de inspecteurs van de stad er met hun klak hadden naar gegooid) dat een elektrische installatie van een woning in het geheel niet beantwoorde aan de normen. De lijst met mankementen met detailbeschrijving was heel lang en de installatie werd afgekeurd. Ook nooit een halve € van teruggezien van de VR. Kosten van de inspectie €150. Hier verwittigde de inspecteur wel duidelijk dat ik het ws niet zou terugtrekken. Wat bij die andere zaak (was ik vergeten te zeggen) mij veel DW's bevestigden dat de kosten (ong €250 voor een gewone vaststelling met klein rapport) hoogstwaarschijnlijk nooit voor het VG recupereerbaar zouden zijn. Natuurlijk is het in dit geval van de TS wel aan te raden om toch een DW aan te stellen, bij mij was het slechts een klein onderdeel van een volledig pakket tegen mijn verhuurder. Ik had genoeg andere elementen om hem te pakken.

Mariette

#15 , 18 mei 2012 16:25

Tijdelijk zelf in een niet-aanpalende kamer gaan slapen.

Bij het pestgedrag en nachtlawaai: eigen boxen tegen zijn muur, goed geisoleerd, op volle kracht. Wat koren van Mozart (vb. Requiem) kunnen heel wat kabaal maken... en is nog stichtend ook.
Heavy metal is uiteraard ook een optie.

Terug naar “Andere”