Ik huur een deel van een gezinswoning in leuven. Deze is opgesplist in een studio en het deel dat ik huur is met 4 slaapkamers. De eigenaar van het pand is een venootschap die zijn maatschappelijke zetel ook nog staat op dit adres.
De Leuvense bouwinspectie is nu een zaak tegen de eigenaar begonnen omdat dit ingaat tegen de bestemming van het gebouw.
Bij het begin van de huur heb ik als hoofdhuurder schriftelijke en getekende toestemming van de huisbaas gekregen. Ik heb hem ook steeds via mail op de hoogte gehouden van de bewoners (zoals door hem gevraagd).
Nu krijg ik een brief van zijn advocaat dat ik geen toestemming heb om onder te verhuren en dat door mijn schuld de bestemming van het gebouw veranderd en dat dit niet mag zoals staat beschreven in het huurcontract. Ik heb tot 15augustus gekregen om dit in orde te brengen of er wordt een zaak aangespannen om het huurcontract op te zeggen en ons er uit te zetten. (vorig jaar heeft hij dit ook al is geprobeerd op basis van een te late betaling van huurgeld maar daar heeft hij geen gelijk in gekregen. Dit is dus de tweede keer op een jaar tijd dat hij via het gerecht probeert om ons er uit te zetten)
Is het feit dat ik van hem zwart op wit heb dat ik mag onderverhuren niet genoeg om deze hele zaak te stoppen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.