verkrachting van een minderjarige

wonder
Topic Starter

verkrachting van een minderjarige

#1 , 09 mei 2012 23:43

Ik weet mij geen raad meer

Eind vorig jaar tijdens de kerstvakantie is mijn dochter van 15 verkracht,samen met een vriendin van haar zij is 13 jaar.
Nu heeft mijn dochter (heeft autisme) dit niet onmiddellijk aan mij durven vertellen,schaamte,angsten en vooral bang dat ik op haar kwaad zou worden.

Wij zijn dit maar een paar weken later te weten gekomen. ( Geen enkel bewijs dus )
Vanaf de moment wij dit wisten,hebben wij onmiddellijk klacht neergelegd bij de politie.
Alsook de ouders van haar vriendin op de hoogte gebracht en ook deze hebben onmiddellijk klacht neergelegd.

Mijn dochter heeft eerst een verklaring moeten afleggen en haar vriendin nadien,elk apart dus.
De verklaringen zijn beide dezelfde over de feiten.

Vandaag heeft mijn dochter terug een verhoor gehad op het politie kantoor samen met de verkrachter.
Wat enorm moeilijk was voor haar.

Hij spreekt dus alles tegen.

Ik weet dat voor de rechtbank enkel bewijs telt,deze hebben wij niet aangezien wij veel te laat maar op de hoogte waren.

Kan er iemand advies geven wat wij best kunnen doen?
Graag zou ik een advocaat nemen,maar heeft dit zin,gezien wij niks kunnen bewijzen?

Ik weet mij geen raad meer,dus alle tips om gerecht te laten geschieden en deze smeerlap gestraft te zien worden,zijn van harte welkom.

Alvast bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2012 12:19

Minderjarigen.... hoe en door wie zijn ze verhoord?
Leeftijd van verdachte?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 mei 2012 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#3 , 10 mei 2012 14:50

Persoonlijk zou ik een advocaat nemen, ik zou van mezelf willen weten dat ik al het mogelijke heb gedaan om de dader te laten boeten. Dit zou mij gerust wat mogen kosten.

Reclame

Franciscus

#4 , 10 mei 2012 14:58

Misschien op dit ogenblik nog niet nodig.
Ga wel eens praten met de dienst Slazo van uw politiezone.
Deze kunnen u zeker begeleiden ( is een van hun opdrachten).
Trouwens u dient zich best ook als slachtoffer te laten registreren bij de griffie rechtbank.
Hier ook kan de dienst Slazo helpen.

Oude Belg

#5 , 10 mei 2012 17:13

Neem meteen contact op met de Vlaamse Vereniging Autisme : http://www.autismevlaanderen.be/. Zij zullen alles in het werk stellen om jullie te helpen. Ik ben zelf auti, en weet dus verdomd goed dat communicatieproblemen veel naar de bliksem kunnen helpen. De VVA is een oudervereniging (ik heb zelf twee autistische kinderen), dus ik denk wel dat ik weet waarover ik spreek. Meteen bellen, alsjeblieft!
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

wonder
Topic Starter

#6 , 10 mei 2012 22:17

Minderjarigen.... hoe en door wie zijn ze verhoord?
Leeftijd van verdachte?

De eerste maal is ze verhoord door een mannelijke politie-inspecteur , dit was de dag dat wij de klacht zijn gaan neerleggen bij de politie.

Dan kreeg ik telefoon van de politie dat de dader voor de onderzoeksrechter is moeten verschijnen en dat hij onder voorwaarde was vrijgesproken.

Dinsdag kreeg ik telefoon dat mijn dochter woensdag om 13 u terug moest komen naar de politie voor nog bijkomende vragen.
Woensdag gebeurde de ondervraging door 2 vrouwelijke inspecteurs.
Ze vroegen aan mijn dochter of ze het zag zitten om samen met de dader verhoord te worden.
Mijn dochter antwoorden niet en daarop zei de inspecteur " als ik gelijk had en recht in mijn schoenen zou staan,zou ik dat doen"
Waarop mijn dochter dus positief antwoorden,maar mijn dochter dacht dat deze confrontatie op een andere dag zou plaats vinden en neen hoor,hij zat blijkbaar in de kamer naast haar en werd er direct bijgehaald.

Hiervan was ik niet op de hoogte en zeker niet blij mee.

Voor mijn dochter is dit ook veel te zwaar geweest,ben haar ziek van school kunnen gaan halen vandaag.

De man is 36 jaar,heeft zelf 4 kinderen,waarvan hij de 2 oudste ook zou misbruikt hebben.

Er lopen momenteel dus nog zaken tegen hem blijkbaar.

Ik heb een brief ontvangen van slachtofferonthaal,federale overheid.
Zal hier dan al contact met opnemen.

Ik wil iedereen alvast enorm bedanken voor de reacties.
Jullie hebben mij al heel goed verder geholpen en ik ga al direct werk maken van al de nuttige tips.

Met dank !

wonder
Topic Starter

#7 , 11 mei 2012 09:41

Kan sms verkeer worden opgevraagd?
Gezien wij geen enkel bewijs hebben,heeft de verdachte verklaard dat er sms verkeer zou geweest zijn,wat dus helemaal niet waar is.

Indien dit kan worden aangetoond, kan dit niet als bewijs gebruikt worden?

Zou een onderzoeksrechter dit opvragen?

Kan ik hem verzoeken dit te laten opvragen?

Volgens de verdachte zou mijn dochter in deze sms'en zelf gevraagd hebben om te mogen komen naar zijn thuis en zelfs om bij hem te mogen komen wonen.
Wat absurd is,zij kende hem niet eens.

Dit om maar een voorbeeld te geven,wat die sms'en zouden inhouden volgens hem.

Alvast bedankt.

Franciscus

#8 , 11 mei 2012 10:38

Neem contact met de dienst Slazo.
Het zijn inderdaad onderzoeksdaden die door een onderzoeksrechter dienen opgedragen te worden.
In een aantal gevallen kan ook een parketmagistraat een mini-onderzoek vragen en telefoongegevens opvragen.
Als uw dochter sms-en heeft gestuurd dan staat zijn nummer op de telefoonrekening.
Anders niet te veel tijd verliezen .... 6 maanden na de feiten???

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”