Hallo
Vandaag is er iemand van TNT Post langsgeweest en heeft mijn moeder een pakket aangeboden. Het stond op ons adres en de naam was ook juist, daarom heeft zij het ook aangenomen en een handtekening geplaatst. In dat pakket zaten allerlei prullaria ter waarde van minder dan 50 euro, maar ook een overschrijvingsformulier. De betaling zou binnen 14 dagen dienen te gebeuren.
Nu blijkt dat het pakket verzonden werd door een web-shop, maar wij hebben daar nooit iets besteld. Toch slagen ze er in om een klantnummer (fictief?), de volledige naam en adresgegevens uit hun hoed te halen. Ik begrijp niet hoe dit kan. Misschien heeft iemand anders in onze naam een bestelling geplaatst, maar ik kan me niet voorstellen wie dit dan zou hebben gedaan.
Wij hebben geen nut aan deze spullen en we zouden ze dan ook kunnen terugsturen, maar ik heb op allerlei fora gelezen dat deze winkel dan betwist de volledige verzending te hebben ontvangen of zij beweren niets te hebben ontvangen, en dat zij op die manier dan de mensen een loer proberen te draaien. De winkel is niet per e-mail bereikbaar (heel vreemd voor een webshop), en hun telefoonnummer is een duur 0900 nummer.
Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Toch opsturen? Aangetekend? Of toch voet bij stuk houden, hun een aangetekende betwisting schrijven en om een order- of bestelbevestiging vragen waaruit blijkt dat wij iets besteld zouden hebben?
Ik hoop dat u ons heel goed kunt helpen, als u meer info nodig hebt: vraag gerust.
Bij voorbaat dank.