hallo,
het huis van mijn ex en mij zal verkocht worden, op 10 mei wordt de akte getekend. Nu wensen de nieuwe kopers al in te trekken, maar ik vind dat niet zo'n goed plan, want houdt toch wel wat risico in. Volgens mij zijn mijn ex en ik nog steeds eigenaar (huis staat op beide namen en we zijn er nog gedomicilieerd) en verantwoordelijk voor eventuele schade, brand,.... Ik weet niet of de nieuwe kopers reeds een voorschot betaald hebben, we hebben een voorlopige overeenkomst met makelaar getekend, maar bij de notaris is dus pas op 10 mei. Nu is het probleem dat mijn ex schriftelijk toestemming heeft gegeven aan de nieuwe kopers om er al in te trekken, ik wist daar dus niks van. Nu ben ik langs geweest en zijn er al muren/ventsers uitgebroken. Dit kan toch niet zonder mijn akkoord, het is hun eigendom toch nog niet? Of is één toestemming van mijn ex voldoende? Hij heeft dus reeds de sleutels overhandigd. Ik ben naar de politie gegaan, maar die konder er niets aan doen, want is zaak voor burgelijke stand of zoiets. Ik moet dus naar vredegerecht zeiden ze. Wat kan ik doen?
Alvast bedankt