#1 , 20 apr 2012 00:05
Goeie avond, Ik heb een appartement gehuurd op mijn naam, samen met mijn zoon, vanaf 1/8/2009 tem 31/8/2010. Huurcontract stond geregistreerd op onze beide namen. Vanaf 1/9/2010 heeft mijn zoon het huurcontract overgenomen op zijn naam en die van zijn echtgenote. Zij wonen daar nog. Tot daar geen probleem. Het appartement is gelegen in een gebouw met 3 appartement van dezelfde oppervlakte, en met één gemeenschappelijke verwarmingsketel die op mazout werkt. Er wordt een verrekening opgemaakt op basis van metertjes die geplaatst zijn bij de verwarmingsketel in de kelder, en dus eenheden aanduidt. Omdat de afrekening volgens mij langs geen kanten klopte heb ik onmiddellijk telefonisch gereageerd en kreeg de belofte dat dit zou worden nagezien en nadien met mij opnieuw contact opgenomen worden. Omdat ik hier niets meer over hoorde heb ik ook een aangetekende brief verstuurd (dd. 25/10/2010) met aanhaling van volgende punten: 1. startindex is nooit opgenomen geweest door huisbaas en mijzelf. Ik heb die dan wel eenzijdig opgenomen vooraleer ik de eerste keer de verwarming heb aangezet. 2. startindex op afrekening was veel lager dan de door mij opgenomen startindex. 3. eenheidsprijzen mazout klopten niet. er werd met eenheidsprijzen gerekend van een latere mazoutlevering, en niet van de twee mazoutleveringen die gebeurd zijn voor het verbruik van de periode dat de mazout verbruikt is. ik heb contact opgenomen met de leverancier en die heeft mij kopies van de 2 facturen opgestuurd, waardoor ik de correcte eenheidsprijs ken. Ik heb zelf de berekening gemaakt, met mijn startindex, de eenheidsprijzen van de verbruikte mazout, en met aftrok van de door mij betaalde voorschotten. Hierop heb ik NOOIT antwoord ontvangen. Nu is mijn vraag tweeledig: 1) kan ik nog steeds verplicht worden die afrekening te betalen? of is die vordering vervallen? Welke stappen kan/moet ik ondernemen? 2) mijn zoon heeft deze week een afrekening ontvangen voor de periode van 1/9/2010 tot 31/8/2011. Ook wel heel laat, en opnieuw met een niet-correcte startindex en ook zonder enig document dat kan aantonen hoeveel mazout er gekocht zou zijn en tegen welke prijs. Wat zijn zijn rechten/plichten? Hartelijk dank