U zal een compromis moeten bereiken met alle erfgenamen en deze ook allemaal moeten ondertekenen .
Anders heeft 1 van de andere erfgenamen voorkooprecht.
Op grond waarvan zou één van de erfgenamen een voorkooprecht hebben? Ik denk dat u dit verkeerd voorheeft, en dat iedereen, erfgenamen incluis, dezelfde reechten hebben om dit goed aan te kopen. Iets anders is wel dat mede-erfgenamen geneigd KUNNEN zijn om "het in de familie te houden"
Ik begrijp het even niet meer.
Ik dacht dat de erfgenamen (mede-eigenaars) automatisch een voorkooprecht hebben.
Vraag: Klopt dus niet. erfgenamen hebben niet automatisch voorkooprecht.
concreet (schematisch): meerdere woning(en) met 4 eigenaars = A - B - C - D
A overlijdt > 4 kinderen en een echtgenote (niet de mama van de kinderen).
Relatie kinderen en de papa (+echtgenote) waren niet goed.
Ik tel 9 eigenaars?
Vraag:
De verkoop gaat pas door als iedereen akkoord gaat, ook al is dit 8 ja en 1 neen?
Ik lees, onder andere in dit forum (…men is niet verplicht om in onverdeeldheid te blijven), dat in geval van een eigendom van meerdere partijen, één partij de verkoop niet kan tegenhouden (niet wil verkopen). De andere partijen kunnen dan de verkoop via de rechtbank afdwingen (openbare verkoop). Zelfs als maar één partij wenst te verkopen, kan die de verkoop via deze weg afdwingen.
Vraag:
Mijn situatie: één van de partijen is akkoord. (wat betreft de andere is het afwachten). Geldt bovenstaande dan ook?
Vraag:
Kan 1 mede eigenaar zijn/haar deel apart verkopen? (zoals in een bedrijf bijvoorbeeld)
Hartelijk dank