#1 , 08 mar 2012 12:19
Op 12 Jan jl. ben ik ( en mijn motorfiets) onzacht in aanraking gekomen met moeder Aarde door het toedoen van een onvoorzichtig auto bestuurder. Gisteren heb ik van mijn verzekeringsmakelaar mogen vernemen dat de tegenpartij niet overgaat tot vergoeding van de schade.
Ff de situatie schetsen:
ik rij op de Noordlaan in Dendermonde (richting mechelsepoort) achter een 3 tal voertuigen, deze laan bestaat uit 2*2 rijstroken, net na het kruispunt met de Donckstraat ( verkeerslichten), ga ik naar het linkse rijvak om de betreffende voertuigen in te halen. Wanneer ik ter hoogte ben van het achterste voertuig ( citroen berlingo bestelwagentje), wijkt deze ineens uit naar het linker rijvak zonder dit aan te geven, waardoor ik in de remmen ga, ook uitwijk en richting middenberm ga. Door dit uitwijk maneuvre van mijn kant glijdt mijn voorwiel weg en ga ik dus tegen de grond. De bestuurder van de wagen heeft dit gemerkt en is gestopt. Hij heeft zelfs toegegeven dat hij mij niet zien komen heeft en het zijn fout is dat ik tegen da vlakte ben gegaan.
We praten hier over schade aan motor, kledij en depannage kosten. Welke op een totaal bedag van +/-5350€ ( btw.in) komen.
Verzekering van de tegenpartij (De Vaderlandsche) gebruikt het argument dat er geen contact geweest is tss beide voertuigen om schadeloosstelling te weigeren. Mijn verzekering (Vivium) beweert dat er een oorzakelijk verband is.
Nu is mijn vraag of het opportuun zou zijn om mijn rechtsbijstand in te schakelen, om alsnog de geleden schade te laten vergoeden door de tegenpartij.