#10 , 07 apr 2012 00:31
[quote="Franciscus"]Landbouwgebied kan er soms wel gewoond worden.
Idd. Franciscus , landbouwers hebben de mogelijkheid een "woning" te bouwen op bedrijfsterrein. Tot ongeveer 20 jr. geleden was dit geen enkel probleem , sinsdien is de regelgeving strenger geworden ( vnml. op gebied van rendabiliteit en toekomstkansen van bedrijf). Ik vrees dat dit niet meer voor mij weggelegd is ( naderende pensioenleeftijd ) , maar dit terzijde.
In de andere gelijknamige post heb ik gereageerd op Oude Belg , en tegelijk mijn vraag verduidelijkt , met referentie naar bepaalde wetteksten ( uitgebreid geciteerd door Oude Belg ) . Dezelfde vraag als hierboven reeds aangehaald. :
" Kan een niet als woning geregistreerd gebouw , waar effectief hoofdverblijfplaats is , ingeschreven worden in bevolkingsregister " ( en hier heb ik het niet over een illegale caravan of chalet , maar het bedrijfsgebouw op mijn eigendom , waar mijn zaak gevestigd is.).
Hier lijkt mij art. 3 wet 19 juli 1991 , alsook art. 16 § 1 KB 16 juli 1992 , en ministeriële omzendbrief 7 oktober 1992 artikel 11 -- toch niet mee in tegenspraak te zijn , aangezien deze artikelen de term "hoofdverblijf PLAATS " in feite definieren , zonder uitspraak te doen over welk type "bebouwing " bedoeld is. Of wordt dit doorkruist door andere regelgeving ?
Ik heb ondertussen voldoende begrepen dat mijn "postbus " domicilie géén goed idee was , en tracht nu te weten te komen , of de effectief bestaande situatie kan "geregulariseerd " worden , ja dan niet .( domicilie op bedrijfsgebouw , dat niet erkend is als woning , maar wel een hoofdverblijfplaats ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .