Klassiek is zes maanden huur vanwege het schade aannmeteriaal, herverhuiskosten, zoeken naar geschikte woning.
Dat had ik in gedachten...
En zeker nu blijkt dat door het ontbreken van die luifel die 'zeker tegen 1 februari hersteld ging zijn' er knaagdieren zich toegang verschaffen tot een ruimte boven mijn keuken, waarna ze lustig de trap tot in de stalling kunnen afdalen (ik kan het luik niet dichtdoen omdat de scharnieren afgebroken zijn en teven het luik niet echt meer 'past') en mijn vuilzakken die zich in een gesloten ruimte bevinden dagelijks uiteen kunnen scheuren.
De vlooien doen zich uiteraard lekker tegoed aan deze 'gasten', waarna ze telkens weer vruchtbare eitjes leggen.
Nog te zwijgen over het 'bruine stof' dat zich elke morgen in mijn keuken bevindt, door het rondhuppelen van die knaagdieren in de ruimte boven de keuken. 'k Mag er niet aan denken hoeveel 'eitjes', 'larven' ik al heb opgegeten... zal me maar al voorbereiden op lintwormen
Intussen zijn ook de bovenverdiepingen geïnfesteerd. Ik was op het lumineuze idee gekomen om te verluchten en had de vliegenramen geplaatst. In de kamer die grenst aan het dak van de ruimte boven de keuken lag het vliegenraam in de kamer. Trippel trappel dus, jump jump.
Ik wil niet hebberig overkomen, want ik heb zin om buitensporig veel tegemoetkoming te vragen (nog liever zou ik de verhuurster een dagje in de kelder willen huisvesten, of misschien een dag of 4, wie weet

), noch wil ik de debiel uithangen en alles uit eigen zak betalen. Deze situatie is véél te ver gegaan.
De matrassen, zetels, meubels zullen moeten gereinigd worden neem ik aan. Met telkens op minimum 60° graden te wassen is ook meer dan de helft van mijn kleerkast al in de vuilbak verdwenen. Ben niet groot, maar een dwerg ben ik nu ook weer niet.
Stel je voor dat ik die parasieten meeneem naar waar ik dan ook ga wonen, nachtmerrie, The Sequel!!!!