Factuur Energieleverancier

Braafmens
Topic Starter

Factuur Energieleverancier

#1 , 20 mar 2012 14:46

Ik heb een tijdje terug een factuur gekregen van X. Op zich niets speciaals, alleen wordt ons hierin verbruik aangerekend dat niet van ons in. We woonden in de periode die ons aangerekend wordt al niet meer in het appartement.
Volgens X stond de aansluiting tijdens die periode nog steeds op onze naam, waardoor wij dus opdraaien voor die kosten.

Iemand hier enig idee of wij hier iets tegen kunnen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 20 mar 2012 14:51

Als u kan aantonen dat u het abonnement hebt laten stopzetten/overnemen door een derde, kan u natuurlijk protest aantekenen door die documenten ervan op te sturen.

Anders hebt u geen opzeg gegeven van het abonnement en bent u nog verantwoordelijk voor het verbruik, zelfs al woont er iemand anders in dat appartement.

Braafmens
Topic Starter

#3 , 20 mar 2012 14:52

Wel, we hebben er bewijzen van.

Alleen beweert de leverancier het niet ontvangen te hebben.

Reclame

Braafmens
Topic Starter

#4 , 20 mar 2012 15:03

Even kort een historiek:
We zijn verhuist in februari 2010, we hebben de sleutels terug aan de eigenaar overhandigd in maart 2010. Omstreeks die periode heb ik gelijk een verhuisdocument opgestuurd naar X. Dat kwam dan na ongeveer een maand terug aangezien er een paar fouten in stonden. Ik heb die fouten rechtgezet, en terug verstuurd.

In mei 2010 heb ik telefonisch contact gehad met X om te informeren naar de toestand van ons abonnement. Ik kreeg te horen dat alles in orde was. Ik ging over een paar maand een slotfactuur krijgen. Door omstandigheden (ziekte echtgenote) het een beetje uit het oog verloren, en in december kreeg ik dan plots een eindafrekening van X, voor gans 2010.

Opnieuw opgebeld, en kreeg ineens te horen dat ze mijn verhuisdocument niet ontvangen hadden. Ik heb het dan nogmaals opgesteld, pas 4 maand later kregen we dan te horen dat het in orde was.

Nu wordt er van ons echter verwacht dat we de rekening betalen van gans 2010 + de 1ste 4 maand van 2011, dit terwijl er op dat moment iemand anders woonde die geen abonnement had afgesloten met en leverancier.

Het sleept nu een jaar later nog steeds aan, en vraag me daarom ook af of ik nog iets kan doen. Sommigen zeggen van naar de rechtbank te gaan, maar ik vrees een beetje voor de haalbaarheid er van.

JPV

#5 , 20 mar 2012 15:10

heb je een overeenkomst met de eigenaar over de meterstand? (bvb een document zoals dit: http://www.vreg.be/sites/default/files/ ... folder.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; )

dus iets door beide ondertekend.

Turaki

#6 , 20 mar 2012 15:14

Hoe opgezonden? Gewone brief, AS, mail?
Bevestiging op brief (of mail) van ontvangst document, of enkel telefonisch contact?

Braafmens
Topic Starter

#7 , 20 mar 2012 15:45

JPV:
Met de eigenaar hebben we nooit iets in die trend ingevuld. Wel heb ik een document waarin staat dat we de sleutel hebebn afgegeven, met daarin ook de meterstanden van op dat moment. Die meterstanden heb ik ook gebruikt in mijn verhuisdocument voor X.

De eigenaar zelf zou (dat kregen we toen toch te horen) voor de rest zorgen.

Turaki:
De 1ste 2 keer hebben we het gewoon via de post opgestuurd, de laatste keer was het via AS.
Ik heb de 2de keer nooit een bevestiging gekregen, daarom ook dat ik in mei 2010 opnieuw telefonisch contact met hen had opgenomen. Ik kreeg toen te horen dat alles in orde zou zijn. Dat is wat zij nu tegenspreken, volgens hen zou ik gehoord hebben dat ze nog niets hadden ontvangen....

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 mar 2012 15:48

Al eens geïnformeerd bij de nieuwe huurder die na u is gekomen?
Vanaf wanneer wordt bij hem de energie aangerekend? Is er een dubbele periode (dus betaald door beiden)
Heeft eigenaar meegetekend op verhuisdokument? Is nochtans nodig als de meters op zijn naam kwamen.

Braafmens
Topic Starter

#9 , 20 mar 2012 15:58

mava105:
We hebben de nieuwe huurder nooit kunnen bereiken, ik heb hem zelfs een AS gestuurd hieromtrent, nooit een antwoord ontvangen. Ondertussen is de man in kwestie opnieuw verhuisd. Ook het immo-klantoor waar de verhuurder toen mee werkte kan ons niet meer helpen, zij zijn nl. niet meer verantwoordelijk voor het appartement. Het nieuwe immo-kantoor antwoord niet als ik hun probeer te contacteren.

X kwam in januari 2011 tot de conclusie ddat de nieuwe huurder met geen enkele leverancier een contract had, met als gevolg dat ze tegen hem een procedure moesten opstarten. Pas eind april was dit in orde. Afgaande op wat ik gehoord heb betaald hij pas voor de stroom & gas sinds halverwege april 2011.

De eigenaar had ons verzekerd dat gedeelte zelf te doen, wij moesten alleen X waarschuwen dat we verhuisd waren. Hij zou het nodige doen om de stroom weer op zijn naam te zetten. Hij heeft wel het document getekend waarop onze eindmeterstanden staat, maar niet op een verhuisdocument.

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 mar 2012 16:32

Met het dokument met de meterstanden en mede-ondertekend door de verhuurder PERSOONLIJK naar de energiemaatschappij gaan en het daar duidelijk en het daar uitleggen. Kleine kans dat ze het aannemen., maar beter dan geen.
Ben je in de nieuwe woonst afnemer van dezelfde leverancier als op het oude adres?

Braafmens
Topic Starter

#11 , 20 mar 2012 17:25

Neen, ik kreeg een interessantere aanbieding van een andere leverancier. Ook staat het nu op mijn naam, in het oude appartement stond het op mijn echtgenote haar naam.

Ik kan het proberen. Afgaande op de respons die ik tot nu toe kreeg twijfel ik over mijn slaagkansen.

Toch bedankt voor de antwoorden.

Terug naar “Consumenten Koop”