Vriendin zwanger "stiekem" zwanger geraakt

JohnD

Re: Vriendin zwanger "stiekem" zwanger geraakt

#46 , 15 mar 2012 14:01

Altijd een DNA test uitvoeren kan hier soelaas brengen. Maar verder: ik neem aan dat u dit onderscheid wil maken voor àlle kinderen die "per ongeluk" verwekt werden? Ik bedoel maar: als ik deze redenering wil voorttrekken: indien mannen zichzelf niet hoeven te beveiligen en zo "korting op alimentatie" wensen, wat houdt vrouwen dan tegen om zelf ook geen voorbehoedsmiddel te gebruiken om zo maar half verantwoordelijk te worden voor de daaruit voortspruitende kinderen?
Een ongeluk blijft een ongeluk en dan moeten beiden er maar voor opdraaien en hun verantwoordelijkheid dragen, onder het motto "it takes two to tangle". In feite moet een man die absoluut geen kinderen wil dan idd. maar ook zelf een voorbehoedsmiddel gebruiken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Braafmens
Topic Starter

#47 , 16 mar 2012 14:58

Sommige mensen kunnen duidelijk niet lezen...

Ze is NOG NIET zwanger. Momenteel is het gewoon een voorgevoel waar ik ben mee wakker geworden, en een vraag ontsproten uit een losse gedachte.

Bovendien ben ik met heel dit moralistisch gezever niets. Mensen... leer eens de zaken in de context te zien.

Een kind ter wereld brengen is gewoon een kind ter wereld brengen. De tijd stopt niet omdat er iemand zwanger geraakt. Mensen hebben de ERGERLIJKE EN ACHTERLIJKE gewoonte om zich op te jagen als er kinderen biji komen kijken. Wat ik ronduit kotsbeu ben. Heel die heisa rond die bus in Zwitserland bewijst dat nogmaals.

Get a grip, in hemelsnaam...

Ik had een vraag, ik heb die hiergesteld. En het enige wat ik hier lees is moralistisch gezwets van mensen die er niks van afweten. Jongens...

Hebben jullie niks beters te doen dan met het vingerke te staan zwaaien?

Turaki

#48 , 16 mar 2012 15:26

Kort antwoord dan:
Neen, het maakt niet uit hoe ze zwanger werd. U blijft verantwoordelijk als vader, en zal eventueel voor de rechter weinig kans maken op 'extras' omdat u nog geen kind wou.

Reclame

Braafmens
Topic Starter

#49 , 16 mar 2012 15:48

Waarvoor dank. :) Was dat nu zo moeilijk? Al de rest is bladvulling gezien niemand hier de situatie kent.

JohnD

#50 , 16 mar 2012 15:54

Ze is NOG NIET zwanger. Momenteel is het gewoon een voorgevoel waar ik ben mee wakker geworden, en een vraag ontsproten uit een losse gedachte.
Dat was een veronderstelling Braafmens
Bovendien ben ik met heel dit moralistisch gezever niets. Mensen... leer eens de zaken in de context te zien.
Brengt idd geen aarde a/d dijk. Niets verbied u dat dan over te slaan, wat u tot hiertoe blijkbaar toch opmerkelijk goed gelukt is.
Een kind ter wereld brengen is gewoon een kind ter wereld brengen.
Wat meer respect voor een kind lijkt me hier aangewezen. Het is niet "zomaar" een kind ter wereld brengen.
Mensen hebben de ERGERLIJKE EN ACHTERLIJKE gewoonte om zich op te jagen als er kinderen bij komen kijken.
Mij irriteren ze soms als ik dat mag zeggen zonder als onverdraaglijk over te komen. Verhuurders die geen kinderen willen in hun appartementsblok begrijp ik volledig, maar ze mogen wettelijk niet discrimineren uiteraard.
Heel die heisa rond die bus in Zwitserland bewijst dat nogmaals.
Hier begrijp ik je dan weer volledig, en van mij zou je om die opmerking niet bekritiseerd worden, maar je zal dan wel 99% van de Belgische bevolking en van dit forum op je nek halen.
Kalm blijven, diep ademhalen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Braafmens
Topic Starter

#51 , 16 mar 2012 16:19

Dat was een veronderstelling Braafmens
Zowat alle oorlogen zijn ontstaan vanwege de 1 of andere veronderstelling...
Brengt idd geen aarde a/d dijk. Niets verbied u dat dan over te slaan, wat u tot hiertoe blijkbaar toch opmerkelijk goed gelukt is.
Om eens een citaat te gebruiken: "trop is teveel"
Een kind ter wereld brengen is gewoon een kind ter wereld brengen.
Wat meer respect voor een kind lijkt me hier aangewezen. Het is niet "zomaar" een kind ter wereld brengen.
Het is WEL zomaar een kind in de wereld brengen. Er is geen magie, geen extra verantwoordelijkheid... Ge hebt gewoon een leven, dat de 1ste 18-25 jaar van zijn/haar leven als parasiet gaat leven, op de wereld gezet. No more, no less...
De rechten van de ouders zijn er ook nog...

Het is wel wat cru gezegd maar logisch gesproken komt het daar op neer.
Mensen hebben de ERGERLIJKE EN ACHTERLIJKE gewoonte om zich op te jagen als er kinderen bij komen kijken.
Mij irriteren ze soms als ik dat mag zeggen zonder als onverdraaglijk over te komen. Verhuurders die geen kinderen willen in hun appartementsblok begrijp ik volledig, maar ze mogen wettelijk niet discrimineren uiteraard.
I rest my case...
Heel die heisa rond die bus in Zwitserland bewijst dat nogmaals.
Hier begrijp ik je dan weer volledig, en van mij zou je om die opmerking niet bekritiseerd worden, maar je zal dan wel 99% van de Belgische bevolking en van dit forum op je nek halen.
It's merely an oppinion... Ik vind het ook heel erg voor de ouders van die kinderen, ik snap alleen niet het nut om die mensen hun verdriet zo aan de grote klok te hangen. Ik als ouder zou dan rust willen, ... En de hele heisa die we nu hebben garandeert dat die ouders niets kunnen doen zonder er aan herrinnerd te worden...
Kalm blijven, diep ademhalen.
Ik blijf kalm JohnD.... Het is alleen vreselijk vermoeiend om bruikbare informatie te verkrijgen op deze manier. :)

JohnD

#52 , 16 mar 2012 18:28

Dan is alles wel bijgelegd denk ik, behalve dit waar ik niet kan mee akkoord gaan
Het is WEL zomaar een kind in de wereld brengen. Er is geen magie, geen extra verantwoordelijkheid... Ge hebt gewoon een leven, dat de 1ste 18-25 jaar van zijn/haar leven als parasiet gaat leven, op de wereld gezet. No more, no less... De rechten van de ouders zijn er ook nog...
Maar daar zullen we het later nog wel eens over hebben. Case closed voor mijn part.

Terug naar “Andere”