Ontslagen wegens faillisement en loon niet gekregen

Sofie1000
Topic Starter

Ontslagen wegens faillisement en loon niet gekregen

#1 , 13 mar 2012 23:56

Mijn klacht is: Ik heb bijna een jaar bij 'Michiels & Michiels' gewerkt. Het is een call center. Op 9 januari 2012 zijn mijn colleg'as en ik allemaal ontslagen geweest wegens 'faillisement'. Het probleem is dat het niet failliet is verklaard. Nu, het zit zo, we hebben ons loon van december niet gekregen, van januari ook niet, opzegtermijn en eindejaarpremie ook niet.

Ik ben al naar de vakbond geweest en ze hebben 2 aangetekende brieven gestuurd en ze werden allebei teruggestuurd wegens verkeerd adres ofzo. Naar de Kleindokkaai 21 in Gent en naar de Guldensporenpark in Merelbeke. 'T is namelijk zo dat we verhuisd zijn naar Merelbeke een maand vòòr we ontslagen zijn geweest.

De vakbond heeft vandaag een brief gestuurd naar de RVA om verder stappen te ondernemen maar ik heb het gevoel dat het te lang duurt! Door onze ex baas zat iedereen in de miserie. Sommigen hadden gedurende 2 maand geen geld (inlusief ik)

Wat moet ik doen? Hoe krijg ik mijn geld? Ik zou hem beter zo snel mogelijk aanklagen!

Ik hoop op een snel antwoord

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 mar 2012 09:42

9 januari 2012 is héél kort, vrees ik.

Ik ben momenteel nog altijd bezig met een faillissement van een groot bedrijf uit de regio hier (150 werknemers) en dat faillissement dateert van eind november 2010. We hebben hier ook nog een faillissement lopen van 2008 (maar dat is wel een héél speciale zaak).

Uit je naam (nu gewist) blijkt dat je vakbond alvast de juiste procedure aan het volgen is: eerst in gebreke stellen, de RVA contacteren om C4, voorwlopige wlh etc te bekomen en daarna waarschijnlijk een dossier voor het FSO als er toch nog een faillissement komt (in de praktijk héél waarschijnlijk).

Ik zou me niet ongerust maken, maar 't is idd wel niet leuk als je lang op je geld zal moeten wachten... Je geld krijg je echter zeker, dat is gegarandeerd via het FSO. (fonds voor sluiting van ondernemingen) en heeft niks te maken met het al dan niet geld hebben van de werkgever.

Braafmens

#3 , 15 mar 2012 13:23

Ik wacht al sinds 2005 op mijn geld..
Toen klonk ook al dat het bedrijf failliet ging gaan, desondanks heeft hij pas midden 2007 zijn faillissement aangevraagd...

Reclame

Terug naar “Andere”