zeg paurth, dit is eigenlijk een sequel griezelfilm aan het worden...Ik denk elke keer dat ik het forum opfiets: hoe zou het nog met Paurts beestjes zijn.
Kan je nu echt niet met een verdelgingsploeg de boel platspuiten en de deuren dichthouden een dag of twee? (er dus niet in verblijven)
Ik heb toch al gehoord van zéér ingrijpende verdelgingsploegen. (Kelder wordt dan ook doorgespoten.)
Maar dan ben je er ook VAN AF.
Enne daarna stoomdrukreiniger regelmatig gebruiken een paar weken?
Mijn beestjes, haha. Misschien kan ik ermee op tv komen. Reality tv, Ricky & zijn Zoo.
Ik heb intussen al 5 foggers laten leegspuiten hier.
Dinsdag heb ik de laatste aangezet.
Woensdagmorgend ben ik dan komen verluchten.
Op de middag kwam die persoon van Rentokil. De kelder heeft hij laatst gedaan, op mijn vraag, ik wou niet in huis zijn als die deur openging.
Hij had in heel het huis geen enkele vlo gezien, fogger had zijn werk gedaan.
Toen is hij de kelder ingegaan, en ben ik buiten blijven wachten. Hij had nu vlooien gezien voor heel het huis samen.
Maar bon, alles valt dood neer vanaf dat die zijn product begint te sproeien.
Het probleem zijn de cocons. Die krijg je niet kapot, tenzij je ze gaat oprapen en er de brand insteekt.
Dus die moeten allemaal uitkomen, en dan pas worden die door het omgevingswerkend middel gedood. Maar die zijn niet direct dood, dat duurt een paar uur, en een pasgeboren vlo heeft grote honger.
Om goed te zijn zou er iemand in die kelder moeten gaan, daar een halfuurtje verblijven, veel uitademen zodat die vlooien de kooldioxide gewaarworden, en dan komen die uit hun cocon.
Mij niet gezien, ik ga daar enkel in met een vlammenwerper.
Normaal was de hevigste 'activiteit' rond 21u, dan begon dat altijd het hevigst. Ze zijn nogal lichtschuw, die lieve beestjes, en kruipen graag in kieren en naden, en als je maar een millimeter groot bent, dan geraak je zowat overal in nietwaar. Vermits er hier plinten ontbreken, waar de waterleiding binnenkomt, moet ik er iets op vinden om dat dicht te maken. 'k Kan dat niet volspuiten met siliconen.