Ongedierte in pand

artemis

Re: Ongedierte in pand

#46 , 09 mar 2012 15:04

Daar ben ik het mee eens John.
En mijn hoofd is schedel, ik denk dat dat nog iets harder is dan een vingernagel.
Als ik een vlo op mijn hoofd zou moeten doodslaan, dan zou ik zo hard met een zwaar en/of scherp voorwerp moeten slaan (met de hand kan dat niet) dat ik zelf naar het ziekenhuis moet afgevoerd worden. Je kan een vlo ook niet plattrappen bv.
Als je al een vlo kan pakken tussen twee vingertoppen, kan je ze heel voorzichtig met een scherpe vingernagel doorpletten, verbrijzelen eigenlijk. Het moeilijkste is om dat te doen zonder dat ze de kans krijgt om weg te springen.

Daarna tape gebruiken en vastplakken als bewijs en eventueel aan een deskundige tonen, echt het zekerste.
De vlo levend op een stuk tape plakken en dan dichtbkleven is ook mogelijk maar daar moet je heel behendig en bedreven in zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Paurths
Topic Starter

#47 , 09 mar 2012 15:18

Een knapperig geluid heb ik bij het doodknijpen van een vlo nog niet ondervonden (wel bij een teek) maar inderdaad, tussen de nagels platknijpen daar alleen krijg je ze mee dood. Doodkloppen kan je ze niet. En 5mm kan geen vlo zijn.
Laten we zeggen het geluid van een klein insect dat uiteenspat. Het is inderdaad ongeveer te vergelijken met het geluid van een uiteenspattende teek maar dan zachter. En idd. een halve cm groot dat is toch geen vlo (katten-). Ik moet er niet aan denken. Misschien hebben ze bij mij nooit de kans gehad om groter dan 1,5 mm te worden, dat kan ook. En tussen haakjes nog dit voor de TS: het zou wel rood bloed moeten zijn dat ge ziet als ge zo'n groot exemplaar doodknijpt. Op het filmpje zie ik niet veel bloed. Mijn dierenarts beweert verder dat uitzonderlijk een hondevlo tot 5mm groot zou kunnen worden en een mensenvlo in onze kontrijen zo goed als onbestaande is. Een hondevlo is verder donkerbruin en een kattevlo bijna zwart.
Ze verkleuren pas als ze bloed gezogen hebben.

Hier staan een paar afbeeldingen : http://www.rentokil.be/particulieren/kr ... DgoduCDuuw" onclick="window.open(this.href);return false;

Diegene die in dat potje zit zit er al in van maandagavond, die is intussen al opgedroogd. Die hebben een perkamentachtig uiterlijk.

Enig idee wat dat andere kleine zilverachtig object dan is op de onderste foto in mijn vorige post?

Afbeelding

Lijkt recht uit Aliens te zijn weggelopen...
Of misschien de handschoen van Freddy Kruger?

JohnD

#48 , 09 mar 2012 15:25

Als je al een vlo kan pakken tussen twee vingertoppen, kan je ze heel voorzichtig met een scherpe vingernagel doorpletten, verbrijzelen eigenlijk. Het moeilijkste is om dat te doen zonder dat ze de kans krijgt om weg te springen.
Gaat wel heel gemakkelijk als je ze in het haar van een dier (kat) geklemd heb. In feite zijn wij mensen op dat ogenblik net zoals de apen. :)
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Paurths
Topic Starter

#49 , 09 mar 2012 15:26

Daar ben ik het mee eens John.
En mijn hoofd is schedel, ik denk dat dat nog iets harder is dan een vingernagel.
Als ik een vlo op mijn hoofd zou moeten doodslaan, dan zou ik zo hard met een zwaar en/of scherp voorwerp moeten slaan (met de hand kan dat niet) dat ik zelf naar het ziekenhuis moet afgevoerd worden. Je kan een vlo ook niet plattrappen bv.

Daarna tape gebruiken en vastplakken als bewijs en eventueel aan een deskundige tonen, echt het zekerste.
De vlo levend op een stuk tape plakken en dan dichtbkleven is ook mogelijk maar daar moet je heel behendig en bedreven in zijn.
Er kan blijkbaar zoveel niet.
Toch krioelde het hier van die dingen.

Intussen ben ik terug in de woning. En ik werd welkom geheten. Binnen de 5 minuten had ik twee beten. Ongelooflijk!!!
't Is natuurlijk wel zo dat die omgevingsspray niet kan inwerken op die cocons. Dat begint maar pas in te werken eenmaal die vlo uit die cocon is, en dan duurt het volgens die mens van Rentokil nog een paar uur eer het zenuwstelsel genoeg is aangetast. Hopelijk liggen er geen duizend cocons meer te wachten, dan kunnen ze me naar een instelling voeren denk ik.

Woensdag, toen die man van Rentokil had gesproeid kwam er uit een plint een gele worm gekropen. Allé, ik dacht dat dat een worm was, hij zei me dat dat een larve was, maar niet van een vlo. Van wat dan wel ,dat wist hij niet.
Dit heb ik daarstraks gefilmd, dit is er een screenshot van. Is intussen ook dondergekleurd, wegrottend.
De breedte van de plint is 5 cm.
Afbeelding

De andere beten die ik beschreef aan die dierenarts, beten zo klein, je voelt dan een speldeprik, heel anders dan wanneer een vlo je bijt, is volgens hem zo goed als zeker een mijtsoort.
Misschien moet ik wel een parasitoloog inschakelen.

Voor mensenvlooien geven ze geld tegenwoordig, volgens die dierenarts.

Hoe dan ook, ik heb er genoeg van.
En nog steeds niks gehoord van de verhuurster... dat vind ik toch wel ongelooflijk hoor.
Laatst gewijzigd door Paurths op 09 mar 2012 15:36, 3 keer totaal gewijzigd.

JohnD

#50 , 09 mar 2012 15:29

Mensenvlooien komen in onze regionen nog relatief courant voor, namelijk op boerderijen met varkensteelt..
Ik weet het ook niet zo zeker, maar volgens mijn dierenarts dan weer zijn ze zeer zelden die mensenvlooien. Maar hij was wel zeker dat een hondevlo donkerbruin is en een kattevlo zwart. Maar blijkbaar zijn er 2200 soorten. http://extension.missouri.edu/p/g7380" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom heeft de TS nog bijkomend de pech dat hij gevoelig is aan die beten.
Human reactions to fleabites vary from person to person. A typical human reaction is a small, hard, red, itchy spot. Fleas are apparently not attracted to some people, while other people are highly susceptible. Additionally, in flea-infested households, some may experience severe irritation from fleabites, while others show no signs
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Paurths
Topic Starter

#51 , 09 mar 2012 15:39

Mensenvlooien komen in onze regionen nog relatief courant voor, namelijk op boerderijen met varkensteelt..
Ik weet het ook niet zo zeker, maar volgens mijn dierenarts dan weer zijn ze zeer zelden die mensenvlooien. Maar hij was wel zeker dat een hondevlo donkerbruin is en een kattevlo zwart. Maar blijkbaar zijn er 2200 soorten. http://extension.missouri.edu/p/g7380" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom heeft de TS nog bijkomend de pech dat hij gevoelig is aan die beten.
In het begin niet. Mijn vriendin liep hier rond van 'hey, ik word hier constant gebeten', bij mij gebeurde niks. Ik vroeg me af of zich dingen inbeeldde, tot ik de beten effectief zag natuurlijk.
Maar nu we elkaar zogoed als niet meer zien tot dat hier opgelost is en ik niks kan meenemen zodat ik niemand besmet (waw), en ik de enige nog ben die hier binnenkomt, tja, ze moeten hun bloedmaaltijd hebben natuurlijk.

eylis

#52 , 09 mar 2012 15:41

zeg paurth, dit is eigenlijk een sequel griezelfilm aan het worden...Ik denk elke keer dat ik het forum opfiets: hoe zou het nog met Paurts beestjes zijn.
Kan je nu echt niet met een verdelgingsploeg de boel platspuiten en de deuren dichthouden een dag of twee? (er dus niet in verblijven)
Ik heb toch al gehoord van zéér ingrijpende verdelgingsploegen. (Kelder wordt dan ook doorgespoten.)
Maar dan ben je er ook VAN AF.
Enne daarna stoomdrukreiniger regelmatig gebruiken een paar weken?

artemis

#53 , 09 mar 2012 16:03

Ik heb enkel ervaring met kattenvlooien. Heb lang geleden ooit zelf een vlooienplaag gehad en heb mijn lieve schoonmoeder zaliger de laatste jaren meermaals moeten overtuigen dat haar katten vlooien hadden. Zelf had zij er geen lijst van, mijn man ook niet, maar ikzelf werd altijd iets te gastvrij onthaald door het ontvangstcomité ;-)
De kleur van een kattenvlo varieert tussen roodbruin en donkerbruin. In een witte pels kan ze wel zwart lijken maar eens gevangen, eventueel gedood en tussen de tape geplakt (had bewijzen nodig om mijn schoonmoeder te overtuigen die op haar beurt dan weer een vergrootglas nodig had) zag je de kleur heel duidelijk. Als je ze tegen licht houdt zijn ze wat transparant, waardoor ze nooit echt zwart zijn.

Een kat die vlooien heeft, heeft donkere puntjes in haar vacht. Die puntjes zijn de uitwerpselen van vlooien. Je kan die er met een vlooienkam uitkammen (de meeste zitten dan in de ruggeschacht en dat is ook waar de dierenarts routinematig een kat op vlooien checkt). Om zeker te zijn of het om vlooienstrontjes en niet om bv zand of iets dergelijks gaat is er een truuk dat je die puntjes op een nat stuk keukenrol moet leggen. Vlooienpoepjes geven dan een roodbruine kleur af, zand niet.

We kunnen maar van elkaar leren he ;-)

Nog iemand die last krijgt van jeuk bij het lezen van dit topic?
Laatst gewijzigd door artemis op 09 mar 2012 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Paurths
Topic Starter

#54 , 09 mar 2012 16:06

zeg paurth, dit is eigenlijk een sequel griezelfilm aan het worden...Ik denk elke keer dat ik het forum opfiets: hoe zou het nog met Paurts beestjes zijn.
Kan je nu echt niet met een verdelgingsploeg de boel platspuiten en de deuren dichthouden een dag of twee? (er dus niet in verblijven)
Ik heb toch al gehoord van zéér ingrijpende verdelgingsploegen. (Kelder wordt dan ook doorgespoten.)
Maar dan ben je er ook VAN AF.
Enne daarna stoomdrukreiniger regelmatig gebruiken een paar weken?
Mijn beestjes, haha. Misschien kan ik ermee op tv komen. Reality tv, Ricky & zijn Zoo.

Ik heb intussen al 5 foggers laten leegspuiten hier.
Dinsdag heb ik de laatste aangezet.
Woensdagmorgend ben ik dan komen verluchten.
Op de middag kwam die persoon van Rentokil. De kelder heeft hij laatst gedaan, op mijn vraag, ik wou niet in huis zijn als die deur openging.
Hij had in heel het huis geen enkele vlo gezien, fogger had zijn werk gedaan.
Toen is hij de kelder ingegaan, en ben ik buiten blijven wachten. Hij had nu vlooien gezien voor heel het huis samen.
Maar bon, alles valt dood neer vanaf dat die zijn product begint te sproeien.
Het probleem zijn de cocons. Die krijg je niet kapot, tenzij je ze gaat oprapen en er de brand insteekt.
Dus die moeten allemaal uitkomen, en dan pas worden die door het omgevingswerkend middel gedood. Maar die zijn niet direct dood, dat duurt een paar uur, en een pasgeboren vlo heeft grote honger.
Om goed te zijn zou er iemand in die kelder moeten gaan, daar een halfuurtje verblijven, veel uitademen zodat die vlooien de kooldioxide gewaarworden, en dan komen die uit hun cocon.

Mij niet gezien, ik ga daar enkel in met een vlammenwerper.

Normaal was de hevigste 'activiteit' rond 21u, dan begon dat altijd het hevigst. Ze zijn nogal lichtschuw, die lieve beestjes, en kruipen graag in kieren en naden, en als je maar een millimeter groot bent, dan geraak je zowat overal in nietwaar. Vermits er hier plinten ontbreken, waar de waterleiding binnenkomt, moet ik er iets op vinden om dat dicht te maken. 'k Kan dat niet volspuiten met siliconen.

Paurths
Topic Starter

#55 , 09 mar 2012 16:07

Nog iemand die last krijgt van jeuk bij het lezen van dit topic?
Euh, ik :lol:

Vandebos

#56 , 09 mar 2012 16:09

*krabt*

nope :mrgreen:

Maar ik moet Eyliss gelijk geven, je zou er bijna naar een lokale krant mee lopen... Benieuwd hoe de eigenaars dan zouden reageren.

eylis

#57 , 09 mar 2012 17:02

is niet zo moeilijk,je moet niet eens een lokaal krantje contacteren, je contacteert beter de regionale pagina's van een grote krant (bvb HLN of hNwsBl) en ze komen zo met fotograaf en journalist. Eigenaar zal ook gevraagd worden te reageren :-)
Zal ie ook jeuk van krijgen.

JohnD

#58 , 09 mar 2012 17:04

Een kat die vlooien heeft, heeft donkere puntjes in haar vacht. Die puntjes zijn de uitwerpselen van vlooien. Je kan die er met een vlooienkam uitkammen (de meeste zitten dan in de ruggeschacht en dat is ook waar de dierenarts routinematig een kat op vlooien checkt). Om zeker te zijn of het om vlooienstrontjes en niet om bv zand of iets dergelijks gaat is er een truuk dat je die puntjes op een nat stuk keukenrol moet leggen. Vlooienpoepjes geven dan een roodbruine kleur af, zand niet.
Klopt het zijn in feite kleine korreltjes opgedroogd bloed denk ik waar de vlooien al het voedzame hebben uitgehaald. Zandkorreltjes zijn wel dikker. De dierenarts gaat gewoon met een UV-lamp op de vacht schijnen, en dan lichten die lichtblauw-fluorescerend op. Een kat die dan die onder een UV-lamp die lichtblauwe korreltjes laat zien wil nog niet zeggen dat die vlooien heeft. Ze kan ze nog hebben maar ze kunnen ook al weg zijn na de maaltijd of het verdelgen ervan met een of ander antivlooien-spul voor de kat.

Paurths
Topic Starter

#59 , 09 mar 2012 18:05

Rare mensen...

Mijn buurvrouw (A) weet me te vertellen dat aan de kant waar ik vochtplekken heb in de muren, ze die muren 2 jaar geleden hebben geïnjecteerd via de aanpalende woning.
Dat is een woning die leeg staat, maar de mensen (B) uit de volgende woning gebruiken die woning wel en komen daar elke twee of drie dagen eens, die vrouw heeft daar planten staan enzo.
Hoe dan ook, in die woning hebben ze dus die muren kaalgeslagen. En blijkbaar staat dat na twee jaar nog steeds zo. Ze gingen die muren opnieuw herstellen, maar dat is nooit gebeurd.
En die mensen (B) hebben geen zin in een 'gevecht'.

Mijn huisbazin, dat is werkelijk te zot voor woorden.
Wat een situatie.

JohnD

#60 , 09 mar 2012 22:12

Ik heb hier het beste idee hoe je dat oplost en de eigenares de stuipen (vlooien) op het lijf jaagt. Je doet zo'n 200 vlooien in een brief en stuurt hem aangetekend op of beter steekt hem in de bus. Zien wie er het laatst lacht als ze die brief opendoet.

Terug naar “Huren”