Je kan deze kosten , na procedure, terugvorderen van de verhuurder. Geef dus maar uit.
Dat is nog niet zeker mava. Alles hangt af van het bewijs of de kracht ervan. De normale procedure is niet gevolgd (woondienst of verhuurder die de nodige maatregelen treft). Dus is ook hier is nog voldoende bewijs nodig dat de huurder wel verplicht was om zelf aktie te ondernemen. En dan spreek ik nog niet eens over de vrederechter die er soms wel een andere mening over hebben.
Woondienst? Die zijn op de hoogte gebracht. Er is een dossier geopend op 5-3-2012.
Op dinsdag 6-3-2012 vertrek ik om iets voor 6u 's morgens naar Eeklo, 64km en deponeer de brief in de brievenbus om 6u40, en rijd ik 64 km terug. Om 9u verstuur ik dezelfde brief aangetekend.
Woensdagmiddag 7-3-2012 om 12u is Rentokil geweest.
Dus als niemand in actie schiet dan moet ik wachten tot iemand daar zin in heeft en intussen leven tussen de bloedzuigende parasieten?
De verhuurder heeft niet gereageerd nadat ik haar 9 dagen achtereen heb gebeld, met identificatie aan, dus mijn nummer verschijnt op haar gsm.
Begin februari, omdat ze de telefoon niet opnam, heb ik 2 aangetekende brieven verstuurd. Ze is die gaan afhalen, maar geen reactie gekregen van haar kant.
Hoe lang kan je zo blijven wachten?
Ruimtelijke ordening schakelt de brandweer in om mij met in contact te brengen. Reactie van brandweer: "
dat is niet voor ons, en trouwens, als Rentokil dat heeft vastgesteld is dat voldoende. Hoe minder mensen de woning betreden, hoe kleiner het besmettingsgevaar."
Ik weet niet goed wat de wet ziet onder 'verplicht zijn actie te ondernemen', maar dit hier lijkt me iets te zijn waartegen je zonder aarzelen meteen in actie schiet.
We spreken hier niet over 1 vlo.
Het ging hier over verschillende haarden, die al geruime tijd aanwezig waren in de woning. Bij leegstand gaan die vlooien in een soort wachtstand, dit kunnen ze tot bijna een jaar volhouden. Eitjes kunnen tot 2 jaar in zulke toestand overleven. De cocons, pop-stadium, kunnen op die manier bijna 1 jaar 'wachten'.
Wanneer het huis terug bewoond wordt, verwarmd, en dan voelen ze die trillingen, de kooldioxide die zoogdieren uitademen, ze voelen de aanwezigheid van zoogdieren, en worden massaal terug actief. Grote honger, honger naar bloed.
In geval van die eitjes duurt het dan nog een twee tot drie weken eer ze het stadium van volwassen vlo hebben bereikt. Dit is gerekend in de gunstigste omstandigheden.
Nu snap ik dat toen ik het huis bezichtigde in december, de verhuurster niet mee in de kelder ging. Ik vraag me nu af of ze hiervan niet op de hoogte was.
Gedurende de maand januari hebben ze verschillende keren in de woning geweest, ik heb ze bezig gezien.
Ook dat sterkt mijn vermoeden dat ze mogelijk op de hoogte waren.
De volgende opname heb ik gisteren gemaakt van een vlo die ik zondag- of maandagavond heb doodgeslagen toen die op mijn hoofd zat, bloed te zuigen.
Tevens zat er in dat potje een cocon, en die cocon is open maar de vlo is foetsie. Ik dacht dat ze dood was maar toen ik het potje opende, nadat de uitgekomen vlo er 4 dagen had ingezeten, sprong ze er voor mijn neus uit.
https://rapidshare.com/files/2091107076/Vlooien.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een printscreen van de openingsshot:
Bovenste 'objecten', van links :
1) Een stukje dat ik had opgeraapt en bijgevoegd: geen idee. Heb dit filmpje naar een dierenarts gestuurd, die wist het ook niet. (is natuurlijk moeilijk om via een opname zoiets vast te stellen)
2 + 3) stukjes van de vlo die helemaal rechts ligt. (heb dat potje gisterenavond uit mijn woning gaan halen en mee vervoerd met de auto, dus dat heeft wel gerammeld...)
4) Een stukje dat ik had opogeraapt en bijgevoegd: Ook daar had hij geen idee van, maar hij vermoedt een opgedroogde ei-string van een slak.
5) Omhulsels van de ontpopte vlo, 2 van de poten...
6) De doodgeslagen hoogdrachtige wijfjesvlo. 5mm groot.
Het object onderaan is de open cocon, waarin de vlo zich heeft gevormd tot larve.
Dit zijn een soort 'steentjes', en elke morgen lagen er zo een stuk of 20. Die ik dan vond, want dat is de larve die overgaat tot pop-stadium, en de meeste larven leven in de plinten, naden en kieren, op de uitwerpselen van de volwassen vlooien.

Links omhulsel van een paar poten ontwikkeld in de cocon.
Rechts de hoogdrachtige wijfjesvlo, die tot 4x haar normale omvang kan bereiken in dat geval.
Insecten hebben een uitwendig skelet, zeg maar een harnas i.p.v. beenderen. Die chitine is inderdaad hard en wat perkamentachtig, als uitgedroogd perkament
Het besmettingsgevaar bestaat erin de eieren die aan je kousen & schoenen kleven mee te nemen naar andere locaties.
De larven kruipen rond op de vloer, in de matten, opletten waar je je schoenen zet! Ze kruipen in je kousen, tot in de naden van je broek, en liften mee naar anderen locaties als je ergens heen gaat.
Dinsdagavond ben ik in bad gestapt met mijn kleren aan. Kleren die ik 's morgens nog had gewassen op 60°, alles kapot dus. Er dreven larven in bad, zelfs een cocon. Ik kreeg een paar beten, voordat ze verdronken.
Als het huis krioelt van zulke dingen, en die planten zich voort à rato van 1 vlo = 20 tot 50 eitjes per dag, zie ik het dan verkeerd als ik ervan uitga dat je geen seconde meer wacht met maatregelen te nemen?