problemen thuis

delady

Re: problemen thuis

#16 , 18 feb 2012 00:49

namiddazg telefoon gehad van consulente, die wil maar volhouden dat mijn man haar mishandelt en dom, dom, dom heb ik haar geschut in handen gegeven, nadat onze dochter mij aanviel, toen ik laptop afnam, heb ik met vriendinnetje gestuurd om te horen wat onze dochter al een jaar bezielt, waarom zmgedachten, depressief, zich snijdt...
antwoordde dat meisje dat dochter bijna elke dag kwam met verhaal dat ze blauwe plekken had van mijn man, ik viel bijna van stoel en vroeg wanneer gestart en raar: net als ze relatie met die begonnen is!!in 2de gsm, stuurde hij: ge moet doen wat gij wil, ge moet niet naar anderen luisteren

ons gezin is gewoon kapot!een van de zonen die echt speciale band met haar had, hij deed alles voor haar, haalde haar na werk, reed ergens naartoe als zij vroeg, hij was zo fier op zijn slimme zus en werd graag gezien met haar :(..en nu?...nu is die speciale band kapot en ik heb bang dat dit nooit meer goed komt...
een half jaar geleden zei hij al:mama, zet ze weg, ze maakt ons gezin kapot, momenteel hebben de mannen er genoeg van:laat ze daar als ze zo blijft liegen en ik als moeder ga er aan kapot, ze besteelt me en is een liegend, bedriegend kind geworden, nadat ze hoorde van contactverbod dat we gevraagd hadden, heeft ze een "dreigbrief" geschreven dat we niet wisten wat we gedaan hadden en dat we echt geen idee hadden wat er zou gebeuren en dat de gevolgen voor ons zouden zijn, was een hele blz, ze kon alleen maar hem hem gelukkig zijn

wanneer zou papa wel de tijd hebben om haar regelmatig af te ranselen, hij vertrekt om 4.30-5h en komt om 17-18h thuis als iedereen er is, groot gezin, en gaat om 21-21.30 slapen omdat hij vroeg op is, in weekend soms met vrienden zijn hobby doen en rest luieren in stoel, echt, moest hij dit doen, scheidde ik dadelijk van hem!

maar ze heeft niet een blauwe plek aan hulpverleners of politie kunnen laten kijken!maar laatste keer riep ze in hysterie politie erbij toen ze me aanviel en nu worden de rollen omgedraaid, op papier staat dat zij me aanviel, vraag me af wat ze nu weer hier op gaat zeggen, volgend telgesprek, echt, valt niet mee te praten, wat moet ik met zo iemand doen, kan ik een andere vragen en andere instelling want schermen haar van ons af, op overleg na, hebben wij volgende week onze dochter 3 weken niet meer gezien! maar die vent, die man haalt haar elke dag op en brengt haar terug, hij ziet haar dan 30u op 3 weken en wij 2h!en dit wordt in stand gehouden ondanks contactverbod aan beide zijden!

mar die consulente vandaag, die heeft echt "tunnelvisie"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 18 feb 2012 11:12

Ik vrees dat juridische raad hier weinig kan en zal uithalen, integendeel.

Gezien geen enkele instantie een pasklaar antwoord te bieden heeft;
zal deze situatie eerder escaleren.
Uw dochter verwert inmiddels een inkomstenpost voor consulentes...(!)

Waar u blijft aandringen op dit antwoord, zal het telkens bij pleisters op een houten been blijven.
Uw dochter krijgt daarmede een negatief labeltje opgekleefd voor de rest van haar leven, met
daar bovenop een isolatie tegen de rest van uw gezin door levenslange vetes.

Mijn inziens wijkt uw situatie daarmee weinig af; van wat gescheiden ouders moeten meemaken,
wanneer er kinderen tegen hen werden opgezet.

Hoe hartverscheurend het ook mag overkomen; de best menselijke oplossing lijkt me dan om:
los te laten. Daarmee de rest van het gezin, en een mogelijke toekomst te vrijwaren van vetes.

U zelf in te dekken tegen veroordelingen van uw dochter, waarvan uw gezin de dupe kan worden,
afstand nemen van het probleem van uw dochter, maar
gelijktijdig uw dochter welkom heten, wanneer zij zich naar de huisregels kan houden.
Dit in de hoop dat de jaren van verstand, bij uw dochter, nog moeten aanbreken.

En misschien, heel misschien, veroorzaakt u hiermede op lange termijn de verhoopte verzoening.
Handige documenten voor Personenrecht

delady

#18 , 19 feb 2012 08:29

bedankt voor het antwoorden, als ik dit lees, kan dit nog jaren duren maar mis haar elke dag, vandaag is weer bezoekuur maar wordt ons ontraden omdat ze aan zichzelf wil werken

en dan dat ze daar een dubbel contactverbod dagelijks tolereren?maw die staan pedofilie toe!!

Reclame

lucgescheiden

#19 , 19 feb 2012 12:18

U kan klacht neerleggen tegen de betrokken instelling...(?)

delady

#20 , 19 feb 2012 23:05

vrijdag komt het voor de jeugdrechter:maar er is meer verontrustend nieuws:
als je intikt:kind beschuldigt vader van mishandeling uit kreet om hulp kom je op het pas-syndroom uit en erger is als niemand dit herkent:

gescheiden vaders (vooral) raad ik aan deze link te lezen en zeker

delady

#21 , 19 feb 2012 23:08

vrijdag komt het voor de jeugdrechter:maar er is meer verontrustend nieuws:
als je intikt:kind beschuldigt vader van mishandeling uit kreet om hulp kom je op het pas-syndroom uit en erger is als niemand dit herkent:

gescheiden vaders (vooral) raad ik aan deze link te lezen en zeker niet de moed op geven om contact te zoeken want in sommige gevallen verlies jej je kind helemaal!

ik herken het nu allemaal en kan nu alles plaatsen!!alleen, die daar nog proberen dit te doen inzien vooral als er met tunnelvisie rond lopen en tijd is nu zeer belangrijk, elke dag zonder haar, vergroot de afstand!! en ze stimuleren het!maar nu zal ik zoveel contact zoeken als mogelijk!ik geef ons kind niet op!!

delady

#22 , 05 mar 2012 19:27

ik kan intussen melden dat dochter vooraf gesprek had met consulent en jeugdrechter en nu weer een nieuw verhaal opdisselde:nu zijn het weer de broers die vechten...:(

en dan schokkende uitspraak, man 26 j krijgt bezoekrecht bij onze dochter in instelling, ze wordt deze maand 15j

onbegrijpelijk:
-als ze zelfmoordbrieven schreef sinds ze hem kent
-als ze zelfverminking deed sinds ze hem kent
-als ze ons aanviel als we gsm af wouden nemen of laptop
-als ze op 13j aangetroffen werd in ondergoed op slaapkamer met een kleine laptop van een vriendin van hem(24j)
-als ze hele familie en tantes en ooms enz..verstoten heeft sinds ze hem kent...
-als hij zich niet aan contact en straatverbod hield en zij niet aan contactverbod van jeugdrechter

jeugdrechter is van mening dat ze bijna 16j is(ze moet nog 15j worden deze maand) en dat het beter onder toezicht in instelling is dan voor of na school...:(

advocaat denkt dat in beroep gaan geen zin heeft maar er is nog een rechtzaak tegen hem

intussen zijn we onze meid kwijt...

bedankt jeugdrechter B.(vrouw) uit Tongeren!!U hebt een gezin vernietigd!!

lucgescheiden

#23 , 06 mar 2012 16:13

Probeer u voor te stellen dat de jeugdrechter een vonnis had geveld, waarmede uw dochter
verplicht werd om naar haar thuis te keren... zou dit iets aan de eerder vermelde problemen veranderd hebben; denkt u?

Bedenk vervolgens dat:
- de situatie enkel maar kon escaleren,
- u en uw dochter hebben immers voor de helft dezelfde genen, en
terwijl jij denkt dat je jullie meid kwijt bent, denkt zij wellicht in dezelfde trend aan haar ouders.

Maak gebruik van deze scheiding om alle partijen tot rust en bezinning te laten komen, en probeer vervolgens, zonder haatgevoelens,
jullie deur terug open te zetten. Je bent jullie meid enkel kwijt totdat de haatgevoelens zullen verdwenen zijn,
en eens deze puber een enkele keer met haar hoofd tegen de muur aangelopen heeft,
heb je haar terug. Tenminste als je jullie ouderliefde warm houdt.
Sterkte!

delady

#24 , 06 mar 2012 23:09

deze avond zocht ze contact met zus op msn, op die haar vraag of ze ons thuis miste,neen hoor, alleen zus en de 2 honden(dus ouders en 3 andere niet)
ze schreef dus letterlijk:" alleen u en de honden, de rest boeit me niet meer!"
en dan te bedenken dat wij 2h op bezoek mogen en hij 2 tot 3x bezoekrecht heeft op 1 week(hoe dikwijls weten we nog niet juist) dit is geen gezinsvereniging, dit is gezinsverwijdering!

lucgescheiden

#25 , 08 mar 2012 09:56

Wellicht vallen er in dergelijke conflicten langs beide kanten woorden die snijden als slagersmessen....
Concentreer u niet langer op wat er misloopt, wel op de positieve signalen.

Dochterlief neemt nu al terug contact, m.a.w. mist haar thuis dus wel degelijk!
Waar pubers zich nu éénmaal stoer willen voordoen.... til daar niet aan.

delady

#26 , 08 mar 2012 23:16

bedankt voor het antwoorden, inmiddels zijn we er op uit gekomen dat onze dochter aan alle punten voldoet ivm depressie bij pubers...

lucgescheiden

#27 , 10 mar 2012 14:05

Mss kan u de redenen nog veel verder gaan zoeken, maar het brengt jullie geen stap verder tot een oplossing.
Integendeel, met dergelijk zelfmedelijden gaat u een labeltje kleven op uw dochter, dit labeltje zal ervoor zorgen dat:
uw dochter haar toekomst wordt ondermijnd.
Als ouder kan u deze bevindingen aldus beter voor uzelf houden, vrees ik.

delady

#28 , 11 mar 2012 15:58

weet u dan een oplossing?inmiddels moeten we weer een maand wachten tot ze bij een psychiater terecht kan...
gisteren was haar zus jarig, heeft gsm nochtans terug, niks, totaal geen berichtjes, ze verstoot letterlijk niet alleen het gezin maar de hele familie...

lucgescheiden

#29 , 11 mar 2012 23:41

Een onmiddellijke oplossing bestaat hier niet.

Blijkbaar rekende u achtereenvolgens op het oordeel van de rechtbank, de psychiater, ...
echter net als in de onmin in een echtscheiding, zullen zij hier geen mildering in bewerken.

Voor de rol van ouder bestaat er geen handboek,
een kind opvoeden tot wereldburger, noodt dan ook tot een groot percentage experimenteren met improviseren en aanvoelen.

Ouderliefde kan eruit bestaan om, zelfs tegen eigen overtuiging in, dat je de zaken niet dramatiseert.
Alle gebeurtenissen positief wilt evalueren, en wel door de ogen van jullie kind, i.p.v. er dadelijk het slechtste van de denken.
Rekenen op het stuk opvoeding, en de genen, die jullie als ouders meegaven.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 19 mar 2012 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

delady

#30 , 19 mar 2012 11:47

gisteren haar verjaardag en zus, vriend en de 2 honden meegenomen, eentje was ze echt gek op, wel, de hond "herkende" haar zelfs niet meer, zij liep constant 10m verder met de hond om vooral zo weinig mogelijk te praten met ons, hoe kan je dan contacten terug opbouwen??

Terug naar “Andere”