Hopelijk kan iemand u uitleggen of de mogelijkheid bestaat om de aankoop te annuleren en hoe dat te doen.
Los van dat aspect kan ik u alleen maar aanmoedigen om dat kitten inderdaad te annuleren indien mogelijk.
Het stamboomverhaal klopt al helemaal niet en wijst al op heel dubieuze afkomst.
Dierenwinkels hebben een erbarmelijke reputatie voor raskatten. De kittens komen van broodfokkers, heel vaak uit Oost-Europa waar er vele kitten- en puppyfabrieken zijn.
Je zou eigenlijk nooit een kat mogen kopen die je niet eerst zelf hebt gezien. De enige betrouwbare plek om een raskat te kopen is bij een degelijke en erkende cattery die slechts één ras fokt en waar alles in huiselijk kring gebeurt. Het kitten moet gevaccineerd zijn en beide ouders getest op bepaalde erfelijke aandoeningen (dewelke ontgaan mij, ik zit zelf meer in de straatkatten). Dat laatste moeten ze ook kunnen aantonen. Een goede cattery zal ook selectief zijn naar hun klanten toe, en niet zomaar aan eender wie verkopen.
Het probleem met katten uit de broodfok is dat ze niet in de beste omstandigheden gefokt worden en dat ze inderdaad belast kunnen zijn met erfelijke aandoeningen. Je hebt dan vaak veel geld uitgegeven aan een veredelde straatkat (want dat is een raskat zonder stamboom - zelfs al vind je dat stuk papier niet belangrijk), je begint dat beestje snel graag te zien maar dan beginnen de problemen. Er is al veel dieren- en mensenleed mee gepaard gegaan....
Ga eventueel eens te rade op een kattenforum.
Dit is er een
http://www.kattenforum.be/