Boeking Muziekgroep

BertDS
Topic Starter

Boeking Muziekgroep

#1 , 16 feb 2012 18:21

Graag hadden wij uw advies gehad hieromtrend:

Wij hebben muziekgroep X geboekt op een bepaalde datum in maart 2012. Reeds via mail bevestiging hiervan op 18 oktober 2011, en ook contract toegestuurd gekregen.

Op 12 december krijgen we de melding dat de muziekgroep, door familiale verplichtingen van enkele leden, dit niet kan nakomen.
Nu merkten we gisteren op hun site en agenda, dat deze groep geboekt werd door derden op deze specifieke datum.
Wij mailen de verantwoordelijke en vragen uitleg en deze zegt

"Dag xxxxx,
Inderdaad is er uiteindelijk toch een optreden gekomen voor xxxxxx op xx-03.
Een (te) lang verhaal om hier uit de doeken te doen.
Maar het kon echt niet anders lopen, geloof me vrij.
Toen we lieten weten dat het bij jou niet kon doorgaan, was dat echt zo.
Later gebeurde er van alles in de interne keuken, enfin, ik kan dat allemaal niet aangeven.

Ik begrijp ook dat dit allemaal vreemd overkomt, en voor jou een wrange ervaring is, temeer omdat jij ook aanwezig was op die zeer onfortuinlijke avond in xxxxxxx. (nota: waar ze niet opgetreden hebben door gebrekkige geluidsinstallatie door de organisator).
Zowel xxxxxxxxxx als ikzelf zullen graag een welgemeende tegemoetkoming doen naar jou toe, mocht je ooit nog eens met hen willen werken. Of met een andere groep uit ons pakket. "

In hun STANDAARD TECHNISCHE EN ALGEMENE VOORWAARDEN staat te lezen onder puntje 14. :

14. Als één der partijen deze overeenkomst niet nakomt, zal door de nalatige partij een schadevergoeding betaald worden aan de andere partij gelijk aan het overeengekomen saldo voor artisteke prestatie, verhoogd met evetuele vorderings- en/of procedurekosten, en aangetoonde andere schade.

Concreet: hebben we een poot om op te staan (liefst voor het optreden, indien niet voor een schadevergoeding)?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BertDS
Topic Starter

#2 , 17 feb 2012 12:11

Iemand...?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 feb 2012 13:28

Ik zou denken dat u dan ook als eerste terug gecontacteerd zouden zijn om te bevestigen dat ze wel zouden komen.
U hebt recht op die schadevergoeding gezien ze voor beide partijen van toepassing is.
Hen aangetekend in gebreke stellen.
Hebben jullie een voorschot betaald?

Reclame

BertDS
Topic Starter

#4 , 17 feb 2012 15:31

We hebben dit ook aangekaard dat ze toen ze toch beschikbaar waren, ze uit beleefdheid es konden bellen. Zijn antwoord daarop was dat ze veronderstelden dat we al iemand anders gevonden hadden.
We hadden een factuur betaald om 'n voorschot te betalen, maar toen lieten zij weten dat er 'n probleem was. Een effectief voorschot werd er dus niet gegeven..

Het enigste waar we momenteel over twijfelen: dit contract werd ons toegestuurd via mail. Is dit contract bindend zonder dat hun handtekening erop staat? Wij moesten dit tekenen, en terug inscannen en doormailen. Dan was dit voor hen in orde.

BertDS
Topic Starter

#5 , 17 feb 2012 15:45

PS: we hebben wel deze bevestigingen op mail.

Is dit een straatje zonder einde of...?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 feb 2012 17:55

U had nog niets getekend teruggestuurd. Dus was het blijkbaar nog niet verder dan wij zijn geïnteresseerd .. wat is de prijs .... kunnen jullie op die datum ?
We zullen een contract doorsturen met al de voorwaarden bij akkoord gelieve dit getekend terug te sturen....
En alvorens jullie getekend hebben hebben zij u medegedeeld dat ze wegens omstandigheden niet konden?

In dat geval vrees ik er voor.

Terug naar “Andere”