Graag hadden wij uw advies gehad hieromtrend:
Wij hebben muziekgroep X geboekt op een bepaalde datum in maart 2012. Reeds via mail bevestiging hiervan op 18 oktober 2011, en ook contract toegestuurd gekregen.
Op 12 december krijgen we de melding dat de muziekgroep, door familiale verplichtingen van enkele leden, dit niet kan nakomen.
Nu merkten we gisteren op hun site en agenda, dat deze groep geboekt werd door derden op deze specifieke datum.
Wij mailen de verantwoordelijke en vragen uitleg en deze zegt
"Dag xxxxx,
Inderdaad is er uiteindelijk toch een optreden gekomen voor xxxxxx op xx-03.
Een (te) lang verhaal om hier uit de doeken te doen.
Maar het kon echt niet anders lopen, geloof me vrij.
Toen we lieten weten dat het bij jou niet kon doorgaan, was dat echt zo.
Later gebeurde er van alles in de interne keuken, enfin, ik kan dat allemaal niet aangeven.
Ik begrijp ook dat dit allemaal vreemd overkomt, en voor jou een wrange ervaring is, temeer omdat jij ook aanwezig was op die zeer onfortuinlijke avond in xxxxxxx. (nota: waar ze niet opgetreden hebben door gebrekkige geluidsinstallatie door de organisator).
Zowel xxxxxxxxxx als ikzelf zullen graag een welgemeende tegemoetkoming doen naar jou toe, mocht je ooit nog eens met hen willen werken. Of met een andere groep uit ons pakket. "
In hun STANDAARD TECHNISCHE EN ALGEMENE VOORWAARDEN staat te lezen onder puntje 14. :
14. Als één der partijen deze overeenkomst niet nakomt, zal door de nalatige partij een schadevergoeding betaald worden aan de andere partij gelijk aan het overeengekomen saldo voor artisteke prestatie, verhoogd met evetuele vorderings- en/of procedurekosten, en aangetoonde andere schade.
Concreet: hebben we een poot om op te staan (liefst voor het optreden, indien niet voor een schadevergoeding)?
Alvast bedankt!