aankoop ebay

Firesoul
Topic Starter

aankoop ebay

#1 , 21 jan 2012 14:30

hallo

een hele lange tijd geleden wilde ik iets aankopen via ebay.
Toen mijn vriend een t-shirt vond dat hem aanstond heeft hij erop geboden en heeft hij het gewonnen.
Hij heeft betaald maar nooit ontvangen.
Toen we de verkoper duidelijk maakte dat we nog steeds niets ontvingen zij hij dat ons adres niet klopte en dat hij het tot 2maal toe had opgestuurd.
Ik heb al dingen gekocht op ebay en weet dat mijn adres 100% correct is.
Nu enige tijd geleden heb ik nog eens contact opgenomen met de verkoper om het geld alsnog terug te storten omdat hij het maar niet opstuurd en nu reageert hij totaal niet meer.
Ik heb bij ebay een geschil geopend enkele dagen na de aankoop en toen moest ik 10 dagen wachten op antwoord van de verkoper deze heeft geen antwoord gegeven op het geschil en het is daarom gewoon gesloten.

Kan ik op 1 of andere manier toch nog aan mijn aankoop raken of het bedrag teruggestort krijgen? want hij kan wel blijven verkopen en niks opsturen lekker gemakkelijk.

Ik heb van deze verkoper wel een goede feedback gekregen maar deze is totaal ongegrond daar ik niets heb gekregen.
Ik daarentegen heb een slechte feedback gegeven en hij antwoord alleen dit en voor de rest niks:
Artikel kam zwei mal zu uns zurück, wegen falscher Adresse. Ebay wird informiert (in het nederlands: Items terug naar ons twee keer, als gevolg van verkeerde adres. Ebay worden geïnformeerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2012 14:37

Heeft U op een andere manier dan gewoonlijk betaald? Ik heb het ooit zelf meegemaakt dat mijn adres wel juist was ingegeven bij Ebay, maar niet bij de rekening waarmee ik betaalde. Op één of andere manier had de afzender het adres gebruikt dat aan de rekening was gekoppeld.

Heeft U ebay zelf al gecontacteerd? (dus niet via de geschil procedure)

mava105

#3 , 21 jan 2012 16:40

Zelf heb ik zeer veel verkocht op eBay. Bijna 1 op de 10 keren kwam het voor dat er een ander adres stond op de bankoverschrijving dan op de site van eBay.
Kijk dit eerst eens na. Mensen verhuizen, of veraderen van bank, en vergeten hun adres op de site van eBay aan te passen. In voorkomend geval stuurde is steeds een mail of belde even.
Kan je aan de verkoper niet even vragen naar welk adres het pakje werd verzonden? Kan al veel verduidelijken. Mogelijks heeft hij er vergeten "Belgium" bij te zetten.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 23 jan 2012 12:58

Ik betaal eBay aankopen steeds via PayPal. Dan heb je tenminste een stok achter de deur om je geld terug te krijgen bij niet levering. Bij een bankoverschrijving ben je overgelaten aan de goodwill van de verkoper. Als je met een malafide verkoper te doen hebt, kan je in dat geval naar je geld fluiten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Firesoul
Topic Starter

#5 , 23 jan 2012 13:10

@lanox:
nee ik heb betaald zoals altijd.
mijn adres op de bank en het adres op ebay zijn excact hetzelfde.
Ik heb ebay al gecontacteerd via mail maar ze geven geen enkel antwoord.

@mava105
ik heb hierover gesproken met de verkoper nog voor ik betaald had en hij zou zeker naar mijn adres opsturen en ik heb achteraf nog eens gevraagd hoe hij het erop had geschreven en hij had wel degelijk belgium erbij gezet.

@Gebruiker21:
Ja ik heb sinds kort ook een paypal account en het is echt veel veiliger. maarja toen had ik het nog niet en je ziet je krijgt niks maar je geld ook niet

Gebruiker21

#6 , 23 jan 2012 15:43

Wat is de reputatie van die verkoper? Als je een uitzondering bent, zal wss geen verkoper van slechte wil zijn, maar zal er inderdaad logistiek iets fout gelopen zijn (wat niet wegneemt dat de verkoper, indien een commercieel verkoper, wel verantwoordelijk blijft voor het goed toekomen bij jou).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Firesoul
Topic Starter

#7 , 23 jan 2012 23:14

@Gebruiker21
hij heeft over het afgelopen jaar de volgende feedbacksore gekregen
positief:
2181
neutraal:
24
negatief:
26

wat opvalt aan de negatieve feedback is dat het altijd gaat om artikelen die niet aangekomen zijn bij de desbetreffende personen en dat de verkoper ook geen enkel antwoord geeft op hun berichten/mails

Gebruiker21

#8 , 24 jan 2012 08:57

@Gebruiker21
hij heeft over het afgelopen jaar de volgende feedbacksore gekregen
positief:
2181
neutraal:
24
negatief:
26
Dan gaat het niet om een oplichter, maar wel om een handelaar die, als het al eens fout loopt, zijn zaken niet echt goed afhandelt. De verkoper is Duitstalig? Is het een Belg of een Duitser? Indien het laatste, vrees ik dat je het best laat voor wat het is (je hebt al negatieve feedback gegeven en eBay ingelicht. Veel meer kan je niet doen), en voortaan met PayPal betaalt.

Lowiekeballon

#9 , 15 apr 2012 14:01

Beste lezer,

Ik ben de hoogste bieder op een auto, dewelke via Ebay werd aangeboden.
De verkoper zal de auto waarschijnlijk niet willen afstaan voor het door mij uitgebrachte bod van 1.-euro.
Vermoedelijk heeft de verkoper ondertussen enkele onderdelen van het voertuig gesloopt en verkocht.
Is de verkoper verplicht om het voertuig aan mij over te dragen?
Graag uw mening,

Vriendelijke groeten,

Lowie

mava105

#10 , 15 apr 2012 14:53

Lees er de algemene voorwaarden van eBay eens op na. Daar staat alles duidelijk in.

Terug naar “Consumenten Koop”