in het kort;
- ik ben alleenstaande, wonende op een appartement
- aan het begin van de grote vakantie 2009 krijg ik de jaarlijkse afrekening ( gas + elektriciteit ), deze bedraagt iets meer als €907, wat een jaarrekening maakt van iets meer als €2000 . . .
- afrekening word meerdere keren betwist via telefoon, contact formulier en aangetekend schrijven(s), het komt er leverancier op neer "eerst betalen" en dan zullen we wel zien . . .
- contract word via aangetekend schrijven opgezegd in augustus 2009 en word bevestigd door energieleverancier.
- energieleverancier slaagt er in om gedurende 6 maand mij nog facturen te sturen, mailen, bellen, . . . helpt niet.
- energieleverancier slaagt er om vervolgens mij "aan te geven" bij de distributie maatschappij als zijnde "buitengegooid".
- distributie maatschappij gaat er eenzijdig vanuit dat mijn voormalige energie leverancier "gelijk" heeft
( maar dat is een apart verhaal )
tussen de soep en de aardappelen door krijg ik wel eens een herinnering van de voormalige energieleverancier dat er nog iets openstaat, maar uiteindelijk hoe vaak moet ik die factuur nog gaan betwisten en wanneer gaat de voormalige leverancier mij die 6 maand terug betalen . . .

- energieleverancier ( via advocaat )dagvaard mij uiteindelijk voor het vredegerecht via:
( art. 735, §1, Ger. W.),
§ 2. De zaken worden in korte debatten behandeld ingeval de partijen daarmede akkoord gaan. De rechter houdt de zaak op de inleidingszitting aan of verwijst ze opdat er op een nabije datum over wordt gepleit, waarbij hij de duur van de debatten bepaalt.
(Behoudens akkoord van de partijen zal het geding op grond van de voor de korte debatten voorziene procedure worden behandeld in de volgende gevallen :
- de invordering van de niet betwiste schuldvorderingen;
- ik wijs hun advocaat al het voorgaande begin augustus 2011, waarop ik pas antwoord krijg op amper 16u voor de zitting ( 13 september 2011 ) en dat dan nog via een gewone brief via de post.
- de zaak werd terug op de rol geplaatst en voor onbepaalde duur uitgesteld
gisteren kreeg ik dan een aangetekend schrijven voor een gerechtsbrief van de griffie van het vredegerecht waarin men de zaak terug "in gang" wil schieten via een verzoekschrift;
Art. 747 § 2 5e lid
nu is de vraag, hoe daar op te antwoorden, naar wie en wat is er nu juist in gang gestoken

mijne automatische vertalen "rechtstaal => nederlands voor jan met de pet" is momenteel stuk