nieuwe partner huurder wil bij op huurcontract

ellen77
Topic Starter

nieuwe partner huurder wil bij op huurcontract

#1 , 07 jan 2012 13:57

Sinds een jaar verhuur ik mijn appartement een een huurder. Alles verloopt vlot zonder problemen. Sinds kort heeft mijn huurster een relatie met een persoon van buitenlandse afkomst (Egypte). Nu wil deze man mee als partij opgenomen worden in het huurcontract. Naar eigen zeggen is dit nodig voor de regularisatie van zijn papieren. Ben ik verplicht betrokkene mee op te nemen in het huurcontract? Moet ik hiervoor een volledig nieuw contract opmaken of kan dit op een andere manier?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2012 16:00

Zal altijd voor problemen zorgen op korte, middenlange of lange termijn.

Gebruiker21

#3 , 09 jan 2012 13:35

Verklaar u nader?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#4 , 10 jan 2012 00:11

Huurcontracten, doktersattesten enz (al of niet vervalst) worden gebruikt om een aanwezigheid in België te bewijzen en zo te kunnen genieten van de Belgische voordelen.
Indien betrokkene hier legaal is volstaat een inschrijving in bevolkingsregister.

Wordt het daarvoor gebruikt wel in mijn onmiddellijke omgeving iemand die studentenkamers verhuurde. Bleek dat er van de 7 - 5 waren die met inschrijving in huis en met contract een loopje hadden genomen. Bleek zelfs dat er 3 met valse documenten (vervalste studentenkaarten) aan het werken waren. Werkten alle 5 in het zwart maar geen van al was in feite student ook niet de 2 met een echte (vervallen) studentenkaart.
Na twee jaar en met advocaat uiteindelijk iedereen buiten gekregen. Huis is verkocht (eigenaars zagen het niet meer zitten).
Wel nu blijkt dat er nog steeds zeker één gast met (valse) sleutels in pand woont alhoewel eind november hij er van rechter/deurwaarder is buitengezet.
We hebben er dan vorige week maar een ander slot in de deur gezet. Overdracht 1 februari.

bartvdv

#5 , 10 jan 2012 09:01

En alle problemen die ontstaan als de partners uit elkaar gaan en samen een huurcontract hebben.

Vandebos

#6 , 10 jan 2012 09:27

U heeft het recht dit te weigeren.

Tattie

#7 , 18 jan 2012 15:48

En alle problemen die ontstaan als de partners uit elkaar gaan en samen een huurcontract hebben.
dit heb ik reeds 2x voorgehad... we hebben toen met een aangetekend schrijven gemeld dat ik niet langer medehuurder ben van dat pand en had mijn huissleutels bij de brief gestoken. de borg was voor mn ex. voor de huisbaas was dit ok. de tweede keer was het mn ex die vertrok en zijn we bij het immokantoor alles gaan regelen. enkel de huisbaas moest tekenen dat ze akkoord was dat ik er alleen bleef wonen. ook de borg is toen op mijn naam overgezet.

mava105

#8 , 18 jan 2012 16:23

Verklaar u nader?
Soms zijn deze personen er alleen maar op uit om ergens op een officieel dokument te staan, in dit geval de huurovereenkomst. Eenmaal ze een officiele verblijfsvergunning hebben, is de "liefde" plots voorbij, en vertrekken ze weer uit het appartement, en de verhuurder blijft met de miserie zitten. :(

Terug naar “Huren”