Kort samengevat ziet mijn probleem er als volgt uit :
7 jaar geleden lieten we een automatische poort installeren door een gespecialiseerde firma. We betaalden hiervoor een stuk meer dan bij de concurrentie, doch deden dit omdat de firma een goede naam had en ze kwalitatief beter waren. We betaalden hiervoor 120.000 BEF.
Er werd ons een beloofd dat we zeker voor 10 ? 15 jaar zonder kosten zouden zijn.
14 dagen geleden brak er een veer. Er werd mij meegedeeld dat dit eerder uitzonderlijk was maar het altijd mogelijk was. De beide veren werden door een technieker kort daarop vervangen. Tijdens deze herstelling stelt de technieker vast dat de rail van de poort ook kapot zit en dat deze ook dient vervangen te worden.
Vervolgens stelt hij de motor af en komt tot de vaststelling dat de motor bijna aan het einde van zijn latijn zit en dat deze binnenkort de geest zal geven.
De vertegenwoordiger bevestigde me dat hij verveelt zit met het probleem en dat er een oplossing zal uitgewerkt worden.
Ik hoor echter niks meer en een paar dagen later ontvang ik een factuur ten bedrage van 526 euro !
Ik heb hierop een aangetekend schrijven gericht naar deze firma en heb hen er vriendelijk op gewezen dat zulke hoge kosten niet in overeenstemming zijn met de beweerde kwaliteit van het geleverde produkt. Het is toch niet normaal dat men na 7 jaar zulke hoge kosten heeft. De poort wordt normaal gebruikt in een priv?-woning.
Ik heb hierbij de factuur gevoegd bij dit schrijven en hen duidelijk gemaakt dat ik niet akkoord ga met de factuur en ze niet zal betalen.
Ik heb tot op heden nog geen antwoord gekregen op mijn schrijven, enkel een herinnering op mijn openstaande factuur.
Wat kan er nu gebeuren ?
Moet er verplicht geantwoord worden op mijn aangetekend schrijven ?
Heb ik hier enige juridische poot om op te staan ?
Alle antwoorden welkom
Met dank
x