Mogelijk tweede rechtzaak over bi-locatie

lucgescheiden

Re: Mogelijk tweede rechtzaak over bi-locatie

#16 , 19 nov 2011 22:01

En ben je er weer ingeluist voor de volgende twee jaren... ???
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke

#17 , 19 nov 2011 22:46

Weet niet wat je hiermee bedoeld Lucgescheiden.
Er is nog niet beslist over mijn dochter om naar de psycholoog te gaan. Het gaat ook om een initiatief van de moeder, niet de rechtbank.
Zelf zal ik mijn uiterste best doen om mijn dochter af te schermen van dit soort praktijken,... rechtzaak of niet.

Ik heb een belofte gedaan aan mijn dochter toen ze net geboren was en ik haar in mijn handen had... 'ik zal er altijd voor haar zijn en haar altijd proberen te beschermen,.. '.

PS: ook psychologen moeten beseffen dat kinderen niet in de strijd tussen ouders gebruikt mogen worden.. is dit niet een beetje in lijn van wat jezelf tracht te bereiken?

ovan

#18 , 20 nov 2011 09:27

Ik heb een belofte gedaan aan mijn dochter toen ze net geboren was en ik haar in mijn handen had... 'ik zal er altijd voor haar zijn en haar altijd proberen te beschermen,.. '.
ik denk dat menig papa of mama die belofte doen. Is trouwens de natuur. Maar die natuur wordt tegengewerkt door magistratuur. Op dat vlak maak ik me geen zorgen...uiteindelijk haalt de natuur wel de bovenhand...always. (maar hoever gaat de schade/chaos eerst komen???) Het is vooral hoe je die belofte invult.
..Het gaat ook om een initiatief van de moeder, niet de rechtbank....
Er worden allerlei dingen gedaan met kinderen, allerlei situaties waar kinderen aan blootgesteld worden, enkel en alleen in het kader van een strijd om de zorg van het kind. :!: terwijl dat eigenlijk in de eerste plaats al niet nodig is.
Maar er ontstaat een "markt" van "parasieten" die hier uiteraard voordeel in hebben
Het is de taak van de overheid om dit preventief te voorkomen. maar behoren zij ook tot de parasieten????
Zelf zal ik mijn uiterste best doen om mijn dochter af te schermen van dit soort praktijken,... rechtzaak of niet.
spijtig dat je voor een groot stuk afhankelijk bent van die "rechtzaak" om dat met zekerheid te kunnen uitvoeren.
Draai of keer het....je ex heeft een oorlog opgestart en ze zal ALLE middelen inzetten die ze kan gebruiken, dat toont ook bovenstaande...maar... Justitie heeft haar het sterkste wapen in handen GEGEVEN:...een VONNIS met TIJD voor je dochter. En net daardoor gaat ze het kind gebruiken... mocht Justitie dat "wapen" neutraliseren...hoeft of kan ze het niet inzetten.....en DAT zou juist wat de bescherming van het kind moeten zijn....
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

lucgescheiden

#19 , 20 nov 2011 13:16

"Justitie heeft haar het sterkste wapen in handen GEGEVEN:...een VONNIS met TIJD voor je dochter. En net daardoor gaat ze het kind gebruiken... mocht Justitie dat "wapen" neutraliseren...hoeft of kan ze het niet inzetten.....en DAT zou juist wat de bescherming van het kind moeten zijn...."

Dit is wat mijn streven vormt.

Het gaat er hem, mijn inziens, over dat u: zich voor jaren in een discussie laat storten met zwaar betaalde "deskundigen".
Waarbij je enerzijds hun rekeningen zal mogen betalen, anderzijds gelijktijdig deze van de diverse rechtbanken en advocaat.

Daarmee verlies je tijd, energie en financiële middelen die je kind(eren), zonder de scheiding, WEL had kunnen geven.

U laat u aldus 'vast'-pinnen op een detail.
Beide ouders willen, zoals Ovan het duidelijk stelt; met de nadruk op dit detail, de zorg voor het kind naar zich trekken.
Waar deskundigen die hierin meegaan, geen uitzonderingen zijn... Ze leven immers van dergelijk getouwtrek.

De 1000-punten-vraag:
Gaat een beeld dat een deskundige van uw kind neerzet, iets aan de realiteit veranderen?
Volgens mij: absoluut niet!

Zal dat neergezette beeld de rechtbank beïnvloeden in haar beslissingen?
Dat hangt wellicht eerder af van:
- de andere vaststellingen die er reeds gebeurden,
- de invloeden die beide advocaten op de rechtbank hebben,
- de ervaring en het empatisch vermogen van de rechters, ...

Heeft het dan belang dat dergelijke onderzoeken op een kind worden losgelaten?
of beter:
Is het geen logisch gevolg dat kinderen nadelen ondervinden van de onmin tussen ouders?
Waarom willen ouders net in deze specifieke situatie de invloeden van hun onmin op het kind laten onderzoeken?
Ware het niet beter dat rechtbanken op een neutrale basis de kinderen vantussen deze onmin houdt?

Wel, weerom volgens mijn inziens, heeft de rechtbank de bilocatie-wet als instrument ter bescherming van het kind.
Kinderen hebben recht op beide ouders, en als beide ouders te kennen geven dat zij hun ouderschap niet wensen op te bergen,
dan hebben beide ouders, alsook de kinderen, recht op een gelijke verblijfsregeling.

Een groot deel van de onmin wordt hiermede weggenomen.
Geen van de ouders zou nog de noodzaak hebben om kinderen te manipuleren uit winstbejag.

Een kind zou begeleiding kunnen verkrijgen vanuit een aanvulling op de bilocatiewet,
zonder dat daar de druk van de één of andere ouder in speelt.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”