In februari 2011 gingen wij naar een kinderdagverblijf om opvang te zoeken vanaf februari 2012. We ondertekenden daar het huishoudelijk reglement, en kregen een contract mee om thuis in te vullen en moesten 50 euro inschrijvingsgeld betalen.
Dat contract hebben we nooit binnengebracht, en ook die 50 euro inschrijving is nooit betaald. We hadden ons bedacht en een andere crèche gevonden. Ik ging er vanuit dat we daarom niét ingeschreven waren. Ik maakte dan ook geen haast te laten weten dat ons kind niet meer zou komen, ik dacht zelfs dat het niet hoefde. Van het kinderdagverblijf hebben we nooit een aanmaning gekregen om dat contract binnen te brengen.
Mijn vriendin besloot toch begin november 2011 een mail naar de crèche te sturen waarin ze meldt dat we geen opvang meer nodig hebben. We kregen onmiddellijk antwoord dat het kinderdagverblijf er blijvend vanuit gegaan was dat ons kind ging komen, en ze meldden nu dat we:
1. alsnog het contract moeten opsturen
2. het contract onmiddellijk weer moeten opzeggen
3. het inschrijvingsgeld moeten betalen
4. ons contract te laat opzeggen, waardoor we 1 maand opvang moeten betalen (minstens 3 maanden voor afloop opvang moet je opzeggen, dat is een bepaling in het huishoudelijk reglement)
Concreet, wat zouden jullie doen? Is het ondertekenen van het huishoudelijk reglement genoeg voor inschrijving? Ik herhaal, er is geen contract en geen inschrijvingsgeld betaald. bedankt!