Sinds september zit er een nieuwe huurder in mijn huis, een koppel, betalen tot hiertoe elke maand de huishuur, so far so good.
Ze hadden echter een probleem om de huurwaarborg te betalen in het begin, moesten wachten op de waarborg van het pand waar ze vertrokken... je kent het. Omdat ik het een tof koppel vond deed ik een voorstel dat ze 300 euro direct zouden geven als onderpand, en de rest voor 15 oktober voldoen op een geblokkeerde rekening.
Van die 300 euro kwam niets, dus stuurde ik een aangetekend schrijven, geen antwoord. Herhaaldelijk aan de deur langsgaan leverde ook niets op, hij begreep wel dat dit in orde moest zijn voor 15 oktober, doch alle beloften bleken loos te zijn of regelrechte leugens.
Zo vertelde hij dat zijn bank dit niet wou doen (hebben die geen verplichting?), daarna ging het OCMW mij een brief met een borgstelling sturen, maar helaas, het betreffende OCMW had hij niet gecontacteerd (was er wel gekend

Nu gaan we dan maar naar de vrederechter om die borg op een of andere manier samengesteld te krijgen, maar dit is in verzoening, dus als hij niet opdaagd sta ik nog nergens.
Wat zijn de alternatieven of volgende stappen?
groeten