vertrekken na stilstand

roger pauwels
Topic Starter

vertrekken na stilstand

#1 , 11 nov 2011 09:42

wanneer mag ik vertrekken op de openbare weg na stilgestaan te heben (laden of lossen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 11 nov 2011 11:48

?????Er is bij mijn weten geen wachttijd voorzien.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#3 , 11 nov 2011 17:54

wanneer mag ik vertrekken op de openbare weg na stilgestaan te heben (laden of lossen?
???????????????? pas als de koffer gesloten is. Portieren moeten ook dicht. Dan pas vertrekken, niet eerder; kan gevaarlijk zijn. Als er iemand voor de auto staat : wachten tot die persoon weg is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

roharro

#4 , 11 nov 2011 17:56

???????????????? pas als de koffer gesloten is. Portieren moeten ook dicht. Dan pas vertrekken, niet eerder; kan gevaarlijk zijn. Als er iemand voor de auto staat : wachten tot die persoon weg is.
En wachten op groen licht van de controletoren alvorens op te stijgen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 nov 2011 23:33

Als er iemand voor de auto staat : wachten tot die persoon weg is.
Uw sarcastische opmerking is net wat TS wil horen.

Oude Belg

#6 , 12 nov 2011 15:50

Moest er iemand willen vertrekken uit een parkeerplaats, of vanaf een oprit, of achteruit rijden : je moet altijd proberen een ongeval te vermijden. Je hebt natuurlijk wel voorrang : hij voert een maneuver uit, jij niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ganapathi tantra

#7 , 12 nov 2011 20:48

naar het schijnt is het ook handig als de motor al draait

Maar ik vermoed dat de TS waarschijnlijk iets bedoelt in de richting van rustpauzes voor chauffeurs van oa vrachtwagens.
voor bepaalde chauffeurs zoals u en ik geld geen beperking of oplegging maar er zijn wel vuistregels
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Oude Belg

#8 , 13 nov 2011 11:02

Maar ik vermoed dat de TS waarschijnlijk iets bedoelt in de richting van rustpauzes voor chauffeurs van oa vrachtwagens.
Ik vermoed dat TS dit bedoelt : http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=33332

roharro

#9 , 13 nov 2011 12:14

"vertrekken na stilstand" Verwarrend....kan men ook vertrekken vanuit beweging???????

Oude Belg

#10 , 13 nov 2011 17:38

"vertrekken na stilstand" Verwarrend....kan men ook vertrekken vanuit beweging???????
Jazeker. Dat gebeurde met de eerste testen van "raketvliegtuigen". Ze werden aan een Jumbo gekoppeld, naar grote hoogte gebracht, en vertrokken dan vanuit een beweging van meer dan 1 000 km/u. Hoe het zat met de voorrangsregeling daarboven weet ik ik niet. Er zijn daar ook geen verkeerslichten of opritten. (weet ik van goede bron) .

roharro

#11 , 13 nov 2011 19:25

Jazeker. Dat gebeurde met de eerste testen van "raketvliegtuigen". Ze werden aan een Jumbo gekoppeld, naar grote hoogte gebracht, en vertrokken dan vanuit een beweging van meer dan 1 000 km/u. Hoe het zat met de voorrangsregeling daarboven weet ik ik niet. Er zijn daar ook geen verkeerslichten of opritten. (weet ik van goede bron) .
Maar ten opzichte van de Jumbo stonden die raketvliegtuigen toch stil? En staat een geparkeerde auto wel in stilstand? Hij beweegt immers toch samen met de aarde rond de zon? Bestaat "stilstand" wel? En als er geen "stilstand" bestaat dan is alles beweging (en kan men dus niet uit stilstand vertrekken).
De vraag wordt dan: wat is vertrekken? Als er geen stilstand is dan betekent "vertrekken" eigenlijk "versnellen" in een bepaalde richting en zin.

bron: de speciale relativiteitstheorie (Einstein)
Laatst gewijzigd door roharro op 13 nov 2011 20:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Fore

#12 , 13 nov 2011 19:34

Snelheid wordt altijd bekeken vanaf een bepaald punt (waarnemer).
Ik denk dat het je niet zal helpen wanneer je geflitst bent aan 90 waar je 50 mocht. Dat je aangaf, dat de planeet net dezelfde richting ging en je dus bijna 30 km/s er mag van aftrekken
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

huurder45

#13 , 13 nov 2011 20:42

Ja mannen, ik lach mij kapot :D!

Oude Belg

#14 , 14 nov 2011 11:01

Eigenlijk straffe dingen, die flitscamera's. Je moet betalen omdat je 60 rijdt waar 50 is toegestaan, maar zelf halen ze 30 km/s, dus meer dan 10 000 km/u! Kan je met die snelheid nog wel nauwkeurig meten? En dat noemen ze dan "vaste camera's". Als ze je tegen die snelheid naderen, moet je een fenomenale chauffeur zijn om ze te ontwijken. En dan moet je ook je eigen snelheid in het oog houden? Niet zwanzen, hé.

Terug naar “Verkeersongevallen”