Beste forumleden,
Ik ben niet echt bekend in het opzeggen van huren en vraag me af of ik volgende dingen goed heb gedaan en of ik alles wel doorheb ivm opzeggen van de huur.
Ik heb een 3-6-9 contract en huur vanaf sinds 1 mei 2011. Wij willen verhuizen omdat er negativiteit in het huis hangt. Ik slaap er heel slecht, gehorig, somberheid, enz.
Nu staat er in mijn contract een opzeg van 3 maanden bij het opzeggen binnen een jaar. Nu heb ik in mijn opzegbrief aangegeven per 1 februari 2012 op te zeggen met start van 1 november 2011, dus plus 3 maanden = 1 februari 2012. Ik heb volgende brief gemaakt:
Opzegging huur
Geachte Mevrouw xxx
Bij deze wil ik u meedelen dat ik de huurovereenkomst die ik met u heb gesloten aangaande de woonruimte op het adres xxx te xxx, opzeg per 1 FEBRUARI 2012.
In het contract staat een opzegtermijn van 3 maanden bij een contractbreuk binnen het jaar van een 3-6-9 contract. Deze opzeg gaat in vanaf de eerstvolgende maand, 1 NOVEMBER 2011 en eidigd 3 maanden later op 1 FEBRUARI 2012.
Graag wil ik dan ook een afspraak maken voor de plaatsbeschrijving en inlevering van de sleutels tegen eind januari. U kunt me contacteren op het volgende nummer: xxx.
Ik verzoek u dan na de goedgekeurde plaatsbeschrijving en inlevering van de sleutels de waarborgsom van € 1010 die ik bij aanvang van de huurovereenkomst heb betaald ook vrij te geven.
Graag ontvang ik via schrijven een antwoord en goedkeuring van mijn opzegbrief.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Ook ben ik een beetje boos op de verhuurder want ik zit momenteel met een kapotte boiler, dus geen warm water meer. Ik ben verzekerd en heb de verzekering ingeschakeld. Er is iemand langs geweest maar er zijn vervangstukken nodig en die worden niet door de verzekering gedekt. Nu weet ik dat mijn huurbaas verantwoordelijk is voor de boiler. Dus heb ik haar gebeld maar ze zou een eigen loodgieter sturen en mij laten bellen door die loodgieter. Ik heb gisteren gebeld maar zou vandaag gebeld worden door deze loodgieter, is niet gebeurd. Ondertussen zit ik al 1.5 week zonder warm water en zonder verwarming. Ook vertrekt de huurbaas op vakantie vandaag, dit zonder mij te verwittigen. Als ik niet had gebeld over die boiler gisteren dan wist ik niks over haar vakantie. Dan zou ik dus nu nog steeds lange periode zonder warm water zitten, en ik weet dus ook niet of ze die loodgieter gebeld heeft voor mij. Ik vind dat als je op vakantie gaat dat een huurder dit moet weten voor noodgevallen. Nu, ik weet dus niet of die loodgieter van iets afweet, straks zit ik zonder warm water voor een paar weken, want als ze op vakantie gaat is dit voor een paar weken denk ik ivm haar vriend die in Senegal woont.
Heb ik mijn opzegbrief goed verwoord en krijg ik mijn waarborg terug als alles in goeie staat is bij sleutelinlevering?
groetjes, xxx