Beetje cru geformuleerd, maar het is wel zo. Zowel de werkgever als de werknemer zijn beiden uit op geld. Niet meer dan normaal, denk ik. Zonder geld kom je nergens in onze westerse wereld. Maar het is aan de werknemer en werkgever om elkaar hierin te vinden. Het is normaal dat een werkgever aanvankelijk een laag loon biedt en de werknemer een hoog loon verwacht. Ze moeten dan ook maar onderhandelen tot er een loon (of algemener: arbeidsvoorwaarden) overeengekomen wordt dat voor beiden aanvaardbaar is. Dus niet meer dan normaal dat iemand hiernaar informeert VOOR het contract te tekenen. Het zou een beetje naïef zijn om hier niet naar te vragen, denk ik. Langs de andere kant: als de werknemer goed betaald wordt voor zijn werk, mag de werkgever ook wel verwachten dat de werknemer zijn werk naar behoren uitvoert. Als ik hier dan lees dat bepaalde werknemers er bijvoorbeeld alles aan doen om zo slecht mogelijk bereikbaar te zijn voor de werkgever (geen telefoonnummer of e-mail adres willen opgeven, de werkgever moet maar een "telegram" sturen), dan heb ik daar ook serieus mijn vragen bij... Het moet alleen van de werkgever komen. Beide partijen hebben rechten en ook plichten.op wat trekt dat nu , een werkgever wil toch ook zijn zakken vullen mee nog meer winst op de kap van zijn werknemers of denkt ge dat zij volk aanemen voor hun schoon ogen