beloofd onbetaald verlof

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: beloofd onbetaald verlof

#16 , 30 aug 2011 17:01

op wat trekt dat nu , een werkgever wil toch ook zijn zakken vullen mee nog meer winst op de kap van zijn werknemers of denkt ge dat zij volk aanemen voor hun schoon ogen
Beetje cru geformuleerd, maar het is wel zo. Zowel de werkgever als de werknemer zijn beiden uit op geld. Niet meer dan normaal, denk ik. Zonder geld kom je nergens in onze westerse wereld. Maar het is aan de werknemer en werkgever om elkaar hierin te vinden. Het is normaal dat een werkgever aanvankelijk een laag loon biedt en de werknemer een hoog loon verwacht. Ze moeten dan ook maar onderhandelen tot er een loon (of algemener: arbeidsvoorwaarden) overeengekomen wordt dat voor beiden aanvaardbaar is. Dus niet meer dan normaal dat iemand hiernaar informeert VOOR het contract te tekenen. Het zou een beetje naïef zijn om hier niet naar te vragen, denk ik. Langs de andere kant: als de werknemer goed betaald wordt voor zijn werk, mag de werkgever ook wel verwachten dat de werknemer zijn werk naar behoren uitvoert. Als ik hier dan lees dat bepaalde werknemers er bijvoorbeeld alles aan doen om zo slecht mogelijk bereikbaar te zijn voor de werkgever (geen telefoonnummer of e-mail adres willen opgeven, de werkgever moet maar een "telegram" sturen), dan heb ik daar ook serieus mijn vragen bij... Het moet alleen van de werkgever komen. Beide partijen hebben rechten en ook plichten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 aug 2011 20:16

Tijden zijn veranderd en gelukkig maar !

Als ik 14 jaar was kreeg ik 800 Bef; per maand kost en inwoon !!
En werkte toen van Maandag tot zondag middag 13.00 uur , laat ons zeggen een 70 uur per week en dit was mijn mooiste tijd van mijn leven !

De generatie juist voor mij die moest zelfs betalen om een stiel te mogen leren en wij kregen zelfs 800 Bef per maand !

Ik kreeg zelfs zeer veel drinkgeld wat het werk verzachte, en toen ben ik tot een besef gekomen dat werken toch nog zo slecht niet is en werk nog ondanks dat ik al 2 jaar op pensioen ben !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#18 , 30 aug 2011 21:20

Als je je daar gelukkig bij zou voelen, wil ik je gerust wel 800 frank per maand geven om 70 uur per week te werken (dan wss als zelfstandige, anders is het wettelijk moeilijk :p).

De realiteit leert dat je daar echter niet meer mee rond komt, zelfs al leef je héél bescheiden.

Reclame

Terug naar “Andere”