U stelt middels AS de verhuurder één avondperiode van drie uur tijdens de week voor (eg 18.00 tot 21.00) en één namiddagperiode tijdens het weekend (15.00 -18.00). Bij weigering zal geen enkele vrederechter dat voorstel aanpassen mocht dit aan hem voorgelegd worden.De verhuurder heeft een maand in de opzegperiode gewacht om een brief te sturen. Binnen 2 weken zijn we 2 weken met verlof. Kan de verhuurder eisen dat wij de sleutels bij familie of vrienden laten? De overeenkomst is nl enkel tussen ons en verhuurder..? Bovendien zijn familie en vrienden niet woonachtig in de buurt en hebben zij zelf ook hun bezigheden.,
We gaaan wel een week vroeger uit het appartement gaan.. Dit is ook een tegemoetkoming van ons..
Wat denken jullie?
Deze raad absoluut niet opvolgen; het zou je -terecht- enorm veel geld kunnen kosten aan schadevergoedingen.Beste ch1984 als die verhuurder een maand gewacht heeft tijdens de opzegperiode om afspraken te maken met jou om eventuele huurders de woning te laten bezichtigen zou hij het in elk geval van mij mogen vergeten.
Ik geloof zelfs in het geheel niet dat het fameuze artikel 15 dat hier geciteerd word en dat het over "huiszoeking" heeft, hier toepasbaar is. Een bezoek aan een woning van een aspirant huurder is toch geen huiszoeking dacht ik ? Een huiszoeking is iets wat politie doet. Anderzijds lijken mij de voorstellen van VDB wel redelijk.
En moest dat niet lukken weet je wat ? Als advocaat van de duivel hoef ik je er toch geen tekeningetje bij te maken hoop ik dat je er kan voor zorgen dat je verhuurder er volledig van afziet om ooit nog met een 2e kandidaat huurder langs te komen. Maar pas dit enkel toe als je met een tegendraadse verhuurder te doen hebt.
Beste ch1984 als die verhuurder een maand gewacht heeft tijdens de opzegperiode om afspraken te maken met jou om eventuele huurders de woning te laten bezichtigen zou hij het in elk geval van mij mogen vergeten.
Ik geloof zelfs in het geheel niet dat het fameuze artikel 15 dat hier geciteerd word en dat het over "huiszoeking" heeft, hier toepasbaar is. Een bezoek aan een woning van een aspirant huurder is toch geen huiszoeking dacht ik ? Een huiszoeking is iets wat politie doet. Anderzijds lijken mij de voorstellen van VDB wel redelijk.
En moest dat niet lukken weet je wat ? Als advocaat van de duivel hoef ik je er toch geen tekeningetje bij te maken hoop ik dat je er kan voor zorgen dat je verhuurder er volledig van afziet om ooit nog met een 2e kandidaat huurder langs te komen. Maar pas dit enkel toe als je met een tegendraadse verhuurder te doen hebt.
Artitkel 15 is tweedelig
Ik geloof zelfs in het geheel niet dat het fameuze artikel 15 dat hier geciteerd word en dat het over "huiszoeking" heeft, hier toepasbaar is.
we bellen morgen met de verhuurder, maar stel het komt tot een geschil bij het vredegerecht, zou onderstaand voorstel "aanvaard" worden?Artitkel 15 is tweedelig
Ik geloof zelfs in het geheel niet dat het fameuze artikel 15 dat hier geciteerd word en dat het over "huiszoeking" heeft, hier toepasbaar is.
de woning is onschendbaar PUNT/KOMMA
uitzondering hier is huiszoeking maar moet aan de wettelijke voorschriften voldoen
Ik heb nooit beweerd dat een verhuurder met aspirant huurder/koper niet de
woning in mag.
Ik stoor mij eraan dat verhuurder beslist en huurder heeft de pareren zonder overleg
Kan huurder niet op de dag dat verhuurder wil dan kan huurder schade vergoeding betalen
en dan speelt het geen rol of
huurder op vakantie is of in het ziekenhuis ligt of naar begrafenis enigste kind moet.
ik refereer op billigheid/redelijkheid rechts beginsel
Nou ja er is nog altijd zoiets als de bewijslast natuurlijk. Maar ik geef wel toe dat als je dan als huurder met een vrederechter te doen krijgt die geen bewijzen verlangt, hij de huurder wel een schadevergoeding kan ten laste leggen. Mijn praktijkervaring is dat idd. vrederechters gewoon soms hun vinger opsteken - onterecht - om te weten van waar de wind komt om een oordeel te vellen. Het enigste dat dan rest is de beroepsprocedure.Deze raad absoluut niet opvolgen; het zou je -terecht- enorm veel geld kunnen kosten aan schadevergoedingen. "Maar pas dit enkel toe als je met een tegendraadse verhuurder te doen hebt" : pas dit in geen enkel geval toe.
Ja, maar die huurwaarborg ben je dan al sowieso kwijt, met daarbovenop nog RPV en deurwaarderskosten enz...de verhuurder mag neem ik aan toch niets van de huurwaarborg afhouden als schade, dat is dan iets voor de rechter om te beslissen?
stel het komt tot een geschil,i k neem aan dat de huurwaarborg (indien er geen schade is vastgesteld) binnen redelijke termijn (2 weken) moet teruggestort worden? Enige schadevergoeding dient dan via vredegerehct worden bekomen?
Ja, maar die huurwaarborg ben je dan al sowieso kwijt, met daarbovenop nog RPV en deurwaarderskosten enz...de verhuurder mag neem ik aan toch niets van de huurwaarborg afhouden als schade, dat is dan iets voor de rechter om te beslissen?
stel het komt tot een geschil,i k neem aan dat de huurwaarborg (indien er geen schade is vastgesteld) binnen redelijke termijn (2 weken) moet teruggestort worden? Enige schadevergoeding dient dan via vredegerehct worden bekomen?
Hier moet ik je gelijk in geven maar er wordt niet vermeld wie
Ik las net het huurcontract er op na, en daar staat enkel vermeld dat de bezoeken plaats hebben 2 keer in de week gedurende 3 uur, het vermeldt echter niets van tijdstippen..
indien wij dan tijdstippen voorstellen (2 keer 3 uur), dan kan ons niets verweten worden toch? Ook al past dit niet noodzakelijk voor de verhuurder?