Ik heb een huurcontract dat ingaat vanaf 01/09/2011. Op 23/08/2011 heb ik mijn huurcontract ondertekend. Het pand leek in orde alleen het behang hing wat los en er zaten op sommige plaatsen blazen onder. Er was ook wel wat schade (waarschijnlijk gemaakt door de vorige huurder)>>>2x barst in glas, deur ingeslagen maar deze is miniem en de huisbazin gaat dit herstellen (zegt ze). Ik vroeg naar de huisbazin om een plaatsbeschrijving maar zei vertelde me dat dit niet nodig was (onderling vertrouwen). We zijn overeen gekomen dat zij het behang + verf betaald en ik de werkuren. Echter bij het aftrekken van het behang kwamen sommige delen van de muur volledig los. er moet nu een 60m² opnieuw bezet worden. de huisbazin weigert dit. Moet ik dit bezetten? Ik neem aan dat dat mijn taak niet is! Mijn meubels staan er nog niet. Ik moet ondertussen huurgelden betalen bij de persoon waar ik voorlopig ingetrokken ben en ook huurgeld aan het meubeldepot. Wat zijn mijn plichten/rechten. Mag ik stoppen met het betalen v/d huur? (september is al betaald). Kan ik haar aansprakelijk stellen als ik niet in het pand kan voor financieel geleden schade? Het appartement is leeg dus ik kan bewijzen dat ik er nooit gewoond heb. Kan het huurcontract ontbonden worden? wat met de waarborg en de reeds betaalde huur?

alvast bedankt voor het antwoord.