garantie op benzine grasmaaier??

chocola
Topic Starter
Berichten: 2

garantie op benzine grasmaaier??

#1 , 14 jul 2011 13:30

Wij hebben op 4maanden geleden een benzine grasmaaier gekocht in Brico,
bij het gras afrijden deze week viel de machine herhaaldelijk stil tot ze het helemaal begaf,
toen we ze aanboden bij Brico wist de verkoper te vertellen(zonder nazicht) dat het te maken ging zijn met de motor en dat dat niet in garantie was....(bij een machine van amper 4maand uit(!)
de baas belde sanderendaags om te zeggen dat ze de machine wel gingen terugzenden naar de leverancier(Power Plus),maar dat de kosten voor verzending voor ons zullen zijn en ook indien de schade aan de machine door ons veroorzaakt is,en dat we een papier moesten ondertekenen ter verzending(en waar op stond dat de verzendkosten en bestek voor ons zijn),dat hebben we dus niet ondertekend
daarbij vroeg ik hem wel of er olie is de machine is,ja dus,en benzine,ja dus en eventuele zichtbare schade,nee dus,
dan vraag ik me af hoe dat onze schuld zou kunnen zijn dan??
Ik heb hem gezegd dat volgens de WETTELIJKE GARANTIE,bij een toestel dat binnen de 6maanden niet meer werkt,wordt aangenomen dat het toestel al bij aankoop niet goed was en het defect niet door de koper is veroorzaakt,en dat de verkoper dan verplicht is om het toestel GRATIS te laten repareren,
waarop de baas niet of nauwelijks gereageerd heeft,
met gevolg dat wij weer met 'een kluitje in het riet' naar huis geweest zijn,en wat nu??????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 14 jul 2011 13:41

U heeft gelijk, indien de verkoper hier aan weigert mee te werken, zult u deze in gebreken dienen te stellen.

Het is aan de verkoper te bewijzen dat u in fout bent. Verder dient de verkoper ook alle kosten van transport etc op zich te nemen.

U kunt ook eens dreigen met een klacht bij FOD economie.

Voor de wetgeving:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2011 13:45

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

WP002
Berichten: 1528

#4 , 15 jul 2011 16:58

U kunt ook eens dreigen met een klacht bij FOD economie.
En dat is in de praktijk een lachertje, want die houden zich niet bezig met de garantievoorwaarden na verkoop. Bespaar u het geld van de postzegel.

chocola
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 15 jul 2011 21:05

Bedankt voor de reacties!!
Ondertussen terug naar Brico geweest,en 'gedreigd' dat we testaankoop gingen contacteren.....en ook een uittreksel getoond van wetgeving (bedankt Fore enFranciscus),
en toen kon de grasmachine toch 'verzonden' worden,gratis en zonder dat wij bestekkosten dienen te betalen,tjiens....

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 15 jul 2011 21:42

hmmmm de zaak in kwestie is hoogstwaarschijnlijk een franchise? Eens naar de hoofdzetel schrijven en melden...

Terug naar “Andere”