Wij hebben op 4maanden geleden een benzine grasmaaier gekocht in Brico,
bij het gras afrijden deze week viel de machine herhaaldelijk stil tot ze het helemaal begaf,
toen we ze aanboden bij Brico wist de verkoper te vertellen(zonder nazicht) dat het te maken ging zijn met de motor en dat dat niet in garantie was....(bij een machine van amper 4maand uit(!)
de baas belde sanderendaags om te zeggen dat ze de machine wel gingen terugzenden naar de leverancier(Power Plus),maar dat de kosten voor verzending voor ons zullen zijn en ook indien de schade aan de machine door ons veroorzaakt is,en dat we een papier moesten ondertekenen ter verzending(en waar op stond dat de verzendkosten en bestek voor ons zijn),dat hebben we dus niet ondertekend
daarbij vroeg ik hem wel of er olie is de machine is,ja dus,en benzine,ja dus en eventuele zichtbare schade,nee dus,
dan vraag ik me af hoe dat onze schuld zou kunnen zijn dan??
Ik heb hem gezegd dat volgens de WETTELIJKE GARANTIE,bij een toestel dat binnen de 6maanden niet meer werkt,wordt aangenomen dat het toestel al bij aankoop niet goed was en het defect niet door de koper is veroorzaakt,en dat de verkoper dan verplicht is om het toestel GRATIS te laten repareren,
waarop de baas niet of nauwelijks gereageerd heeft,
met gevolg dat wij weer met 'een kluitje in het riet' naar huis geweest zijn,en wat nu??????