Vernissen van de buiten kozijnen

ganapathi tantra

Re: Vernissen van de buiten kozijnen

#16 , 10 jul 2011 12:05

beste, gebreken aan of toestand van schrijnwerk worden volgens de norm op volgende wijze beoordeeld

De beoordeling gebeurt over de algemeenheid van het schrijnwerk.
De beoordeling gebeurt op tenminste vijf meter buiten en tenminste 3 meter binnen.

Beoordelingen van dichterbij vallen daar buiten.

daarbuiten zou ik voorstellen om onder het verdorde gras een diepe put te graven.
Na zijn bezoek kan u dat herstellen met nieuwe graszoden :mrgreen: :roll:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dagobert
Topic Starter

#17 , 10 jul 2011 18:32

Allen,

hartelijk dank voor de replies.

Gisteren het bezoek gehad en hem duidelijk gemaakt dat verwaarlozing iets is dat ontstaat bij LANGERE tijd niet het onderhoud geven dat het verdient. niet de moment opname die hij (meende) te zien.
Daar gaf hij mij gelijk in ..... (bij zijn onaagekondigde bezoek zag hij namelijk wat lange stengels in het gras (terwijl het gras netjes afgereden was ... wij waren 6 dagen weggeweest waardoor die onkruid stengels omhoog gekomen waren)
Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik het uiterst onaangenaam vind dat hij iets anders mailt dan ons verteldt. Ook nogmaals genoemd dat het, onaangekondigd, met een ladder tegen ons huis opklimmen uiterst onaangenaam is en dat ik dat echt niet meer wens (ik heb hem ook gezegd dat een excusses van zjin kant op z'n plaats was maar dat kwam er niet ..).
Ik wacht nu de mail af en zal die vergelijken met de geluidsopname die ik van zijn bezoek heb gemaakt :-) (ik weet dat dat niet helemaal OK is en dat ik die opname niet kan gebruiken maar heb het desondanks TOCH gedaan).
Ook heb ik hem attent gemaakt op de huurwet en het aanvullend koninklijk besluit met betrekking to het vernissen van de kozijnen... hij zei dat hij de wet kende ... we gaan het zien.
Al met al vertelde hij dat zijn zorgen met betrekking to verwaarlozing ongestoeld waren en dat hij gerustgesteld was ..
Nogmaals: zijn e-mails zij altijd anders dan zijn bezoek, dus we gaan het zien.

Hoevaak hij bezoekrecht heeft? .. ik weet het niet. Eigenlijk heb ik niets te verbergen en mag hij komen als het uitkomt ..... het gaat altijd om de manier waarop een en ander gebeurt (en dat is bij hem altijd zeer onaangenaam).
Ik wil graag een goed huurder zijn ...

Allemaal, nogmaals bedankt voor de reakties.

Turaki

#18 , 10 jul 2011 19:11

Geluidsopname is bruikbaar als 1 vd deelnemers toestemming gaf tot deze opname. U heeft toch uzelf toestemming gegeven mag ik hopen?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 jul 2011 19:56

Hoevaak hij bezoekrecht heeft? .. ik weet het niet. .
Eén maal per jaar, en ruim vooraf aan te melden.

Vandebos

#20 , 10 jul 2011 20:16

Je kan altijd de eigenaar aangetekend bedanken voor zijn bezoek en in het schrijven diens bezoek in detail bespreken. Dan is het aan hem om te betwisten, wat wel leuk kan zijn met een geluidsopname om uw brief te ondersteunen.

Dagobert
Topic Starter

#21 , 11 jul 2011 00:03

:-)

Ik wil het niet op de spits drijven.
Ik heb hem gezegd dat een menselijke, normale communicatie het leven veel beter en makkelijker maakt.
Dan moet ik het nu niet op de spits gaan drijven vind ik.

Ik wacht nu eerst zijn bericht af en als dat niet overeen komt met datgene besproken dan ga ik hem daarmee confronteren ..

Dat van die geluidsopname wist ik niet. Ik vond het niet netjes om te doen maar het verleden dwong mij er een beetje toe ....
Goed om te weten dat ik het kan gebruiken indien nodig :-) (maar ik hoop dat het niet nodig is)

We gaan het zien. Typisch duurt bericht van hem 1 a 2 weken ....

Ik hou jullie op de hoogte.
Nogmaals bedankt voor de reakties en advies.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 jul 2011 00:28

met een ladder komen binnenkijken op de verdiepingen of zo??? waar plaats hij die ladder.
Je kan ineens in je brief zetten dat je zulke dingen niet wenst en wegens stalking, (voyeurisme), wie komt hij begluren de volgende maal niet zal nalaten aangifte te doen wegens aangehaalde vervolgbare feiten.... :mrgreen:

Dagobert
Topic Starter

#23 , 22 aug 2011 21:51

Tijdens mijn vakantie inderdaad een e-mail van de huurbaas ontvangen.
Zoals reeds gevreesd houdt hij zich niet aan de afspraak:
- hij doet of z'n neus bloed mbt het buiten schilderwerk. Hij dringt er weer op aan dat ik dat ga doen.
- Hij is in zijn e-mail alleen terug gekomen op de zaken waarvoor hij vindt dat ik verantwoordelijk ben. Dit terwijl we hadden afgesproken dat hij alle zaken die besproken werden tijdens zijn bezoek zou vermelden. Dus ALLE geconstateerde gebreken zouden vermeld worden (zoals lekkende hemelwater afvoer, fundering van het terras die zeer slecht is ("verzand" en afbrokkeld zodat ook de tegels breken), het buiten schilderwerk, een losse steen in een muur etc ...)
- na zijn "controle" van de tuin stelde ik hem voor ook binnen te kijken: tot 2 keer toe stelde ik dat voor. Nu zegt hij dat hij nog eens wil komen omdat hij binnen niet kon kijken vanwege tijdgebrek (en daar was echt geen sprake van). Hierboven werd gemeld dat hij recht heeft op een bezoek per jaar, is dat ook als in het contract staat dat hij mag komen als hij wil? Daar komt nog bij dat hij wel degelijk binnnen is geweest: in de keuken, woonkamer, hal, badkamer en garage.

Wederom bedankt voor het advies!

Vandebos

#24 , 22 aug 2011 22:23

Aangetekend schrijven.

Hem aanmanen rekening te houden met alle reparaties die dienen te gebeuren.
Hem stuk voor stuk de reparaties opnoemen en herinneren aan wie daar volgens de rechtspraak voor verantwoordelijk is. (een kopietje van het artikel in onderschrift erbij plaatsen kan wellicht geen kwaad.)

Hem vriendelijk een laatste keer verzoeken u binnen de 21 kalenderdagen na kennisname van dit laatste schrijven de data te bezorgen waarop de problemen die zijn verantwoordelijkheid zijn zullen aangepakt worden. Dat u deze oeverloze heen en weer discussies beu bent en dat u indien u geen antwoord binnen de gestelde periode ontvangt dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling en bijgevolg verplicht zal zijn op zijn kosten het vredegerecht in te schakelen.

Dagobert
Topic Starter

#25 , 23 aug 2011 10:38

Hartelijk dank voor de reactie.
Ik zal hem er eerst nog eens duidelijk op wijzen wat zijn verantwoordelijkheden zijn en ook een opsomming daarvan maken.
Ik zal ook nog eens dwingend stellen dat die zaken, door hem, gerepareerd moeten worden.

Ik wil eigenlijk niet naar de vrederechter. Temeer daar alle zaken slordig en lelijk zijn, maar mij niet veel van mijn woongenot ontnemen. Het is meer dat ik hier, bij het beeindigen van de huurovereenkomst , geen problemen mee krijg ...
Gezien het feit de huurbaas zijn verantwoordelijkheid tot onderhoud en reparatie niet neemt, zal het voor hem ook moeilijker worden een vrederechter te overtuigen de huurwaarborg niet uit te keren (want geloof mij: deze huurbaas zal alles op alles zetten deze te kunnen behouden).
Ik ben een goed huurder en gebruik/onderhoud het huis als een goed huisvader. Maar deze verhuurder zal alles aanpakken de huurwaarborg te kunnen houden. Alles in het huis (keuken, badkamer, sanitair, vloer etc.,.) is meer dan 20 jaar oud. hij zal graag zien dat wij de vernieuwing daarvan financieren.
Ik denk dus ook dat zijn gebrek aan "goed verhuurderschap" hem hierbij niet zal helpen?

Vandebos

#26 , 23 aug 2011 11:57

Vandaar dat een AS bij tijd en wijle zeer handig is om aan te tonen dat u alle mogelijke middelen hebt ondernomen om de verhuurder aan te zetten tot de nodige stappen voor die zaken waarvoor hij verantwoordelijk is. De zaak nu voor de vrederechter brengen zal hem later ook op zij tellen doen passen.

Terug naar “Huren”