Allen,
hartelijk dank voor de replies.
Gisteren het bezoek gehad en hem duidelijk gemaakt dat verwaarlozing iets is dat ontstaat bij LANGERE tijd niet het onderhoud geven dat het verdient. niet de moment opname die hij (meende) te zien.
Daar gaf hij mij gelijk in ..... (bij zijn onaagekondigde bezoek zag hij namelijk wat lange stengels in het gras (terwijl het gras netjes afgereden was ... wij waren 6 dagen weggeweest waardoor die onkruid stengels omhoog gekomen waren)
Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik het uiterst onaangenaam vind dat hij iets anders mailt dan ons verteldt. Ook nogmaals genoemd dat het, onaangekondigd, met een ladder tegen ons huis opklimmen uiterst onaangenaam is en dat ik dat echt niet meer wens (ik heb hem ook gezegd dat een excusses van zjin kant op z'n plaats was maar dat kwam er niet ..).
Ik wacht nu de mail af en zal die vergelijken met de geluidsopname die ik van zijn bezoek heb gemaakt

(ik weet dat dat niet helemaal OK is en dat ik die opname niet kan gebruiken maar heb het desondanks TOCH gedaan).
Ook heb ik hem attent gemaakt op de huurwet en het aanvullend koninklijk besluit met betrekking to het vernissen van de kozijnen... hij zei dat hij de wet kende ... we gaan het zien.
Al met al vertelde hij dat zijn zorgen met betrekking to verwaarlozing ongestoeld waren en dat hij gerustgesteld was ..
Nogmaals: zijn e-mails zij altijd anders dan zijn bezoek, dus we gaan het zien.
Hoevaak hij bezoekrecht heeft? .. ik weet het niet. Eigenlijk heb ik niets te verbergen en mag hij komen als het uitkomt ..... het gaat altijd om de manier waarop een en ander gebeurt (en dat is bij hem altijd zeer onaangenaam).
Ik wil graag een goed huurder zijn ...
Allemaal, nogmaals bedankt voor de reakties.