Ik ben recent eigenaar geworden van een huis. In dat huis zit momenteel een huurder.
Na het ondertekenen van de akte verteld zowel de huurder als de vorige verhuurder als het immobiliënkantoor dat de verhuring regelde voor de vorige verhuurder dat zij geen weet hebben waar de huurwaarborg.
Het immobiliënkantoor weet me wel in vertrouwen te zeggen dat ze denken dat de huurwaarborg eerst nr de rekening van de verhuurder is gestort in de tijd (9 jaar geleden) en dat deze dit dan in orde ging brengen.
Het ziet er dus naar uit dat ik de rechten en plichten van een huurcontract overgenomen heb waarin staat dat er een huurwaarborgrekening is afgesloten terwijl die, worst case, niet bestaat!
Ik ben momenteel nog in het stadium waarin ik me de vraag stel wie hier de pineut van zal zijn. Ik, de huurder of de vorige verhuurder (van wie ik dus het huis gekocht heb).
Er bestaat een bestek van het huis en dit zal binennkort in mijn bezit komen. Ik zie het wel niet echt zitten om hier gebruik van te maken omdat het mijn indruk is dat niet de huurder degene is die hier oneerlijk geweest is.
Mijn vraag is: wat moet/kan ik doen? (vrij algemeen dus)