Geachte ,
Sinds 2004 huur ik een appartement , met een contract , afgesloten voor een duur van negen jaar .
Het contract werd opgemaakt op 4 juni 2004 , met aanvang op 1 juli 2004. Dit contract is niet geregistreerd , alhoewel dit in het contract vermeldt staat (door mijn vergetelheid) .Volgens het contract zou dit moeten geschieden hebben binnen de 4 maanden na ondertekening.
Op 8 juni 2011 kreeg ik een aangetekend schrijven van mijn huisbazin , met de mededeling dat er een aanpassing van de huurprijs zal doorgevoerd worden volgens de volgende formule : basishuurprijs(550 euro) x nieuwe index (mei 2011 = 131,95) , gedeeld door de aanvangsindex (mei 2004 =113,67 ).
In het huurcontract staat vermeldt dat er jaarlijks een indexatie mag gebeuren , op de verjaardag van de inwerkingtreding van de overeenkomst .
Dit is evenwel nooit gebeurd , tot nu .
De aanpassing die de huisbazin nu wil toepassen , wordt berekend van 2004 tot 2011 . De berekende opslag van de huurprijs zou komen op 638,45 euro , tegen 550 euro oorspronkelijk (zonder maandelijkse lasten) .
Mijn vraag aan jullie is nu : kan de huisbazin opslag doorvoeren , te rekenen van het jaar 2004 tot 2011 , ipv dat ze jaarlijks(zoals in het contract beschreven staat) een aanpassing zou gevraagd hebben ?
Ze vraagt om vanaf 1 juli 2011 de gewijzigde huurprijs te betalen , alsook het saldo voor deze maand .
Met vriendelijke groeten