Hallo ,
Hopelijk kan iemand ons hier raad geven...
Wij tekenen via makelaar compromis ; betalen zelfs 10.000 euro voorschot bij makelaar .
verkoper = weduwnaar en zijn 3 kinderen .
na enkele weken blijkt dat 1 zoon niet akkoord is met verkoopsprijs ; hij wil een openbare verkoop en weigert compromis te tekenen .
na 5 weken smoezen , onduidelijkheden en zelfs toch wel frapante tegenstrijdigheden van zowel makelaar als notaris , willen wij wel ons geld terug en vinden wij dat de verkopers en de makelaar in de fout gaan .
In compromis staat de 10% schadevergoeding bij onvermogen van aankoop (geen lening ).
Telt die regeling ook voor de verkopers ? Kunnen wij dat ook eisen als vergoeding voor onze morele en financiele schade ?
Zij en makelaar plegen mijn inziens contractbreuk , ook al zegt men al smalend dat wij nergens staan omdat de verkopers de compromis niet getekend hebben ....
wij hebben voorschot betaald en hebben een compromis getekend ; er is toch sprake van intentie tot verkoop denk ik .
5 weken ben ik al mijn interesten en voordelen van mijn kapitaal kwijt ...
5 weken gaan er mogelijk mooie andere huizen aan onze neus voorbij !
kunnen zij ons alsnog verplichten tot aankoop , en zo ja , hoelang nog ? wat is de geldigheidstermijn van die compromis die wij getekend hebben ?
wij willen verder gaan met ons leven , en hoeven die stress van onzekerheden niet .
wij willen nu wel eens weten waar we aan toe zijn ;
anderen en beter , maar kunnen wij wel naar iets anders kijken ?