Ik keek gisteren de belastingaangifte van iemand na, gezien ze zonet haar aanrekening in de bus kreeg waarop stond dat ze 1500? moest bij betalen (wat op eerste zich abnormaal lijkt voor een brave werkmens met normaal loon). Ook het jaar ervoor werd haar 900? aangerekend (wat uiteraard reeds betaald is, zonder zich vragen bij te stellen).
Nu bleek dat ze twee opeenvolgende jaren dezelfe fout heeft gemaakt, nl in een bepaalde rubriek een som van bovenstaande rubrieken gemaakt, terwijl dat niet nodig was. Daardoor werden lagen haar aangegeven inkomsten natuurlijk 3000euro hoger dan werkelijk.
Nu, heeft iemand hier ervaring mee? (het is een foute aangifte, in eigen nadeel)
Wordt het gemakkelijk het reeds betaalde bedrag van vorig jaar terug te vorderen + herberekening van de aangifte van vorig jaar te vragen?
Zouden ze hierover moeilijk doen?
Wsl een hele hoop kosten aan verbonden?
(ik kan dit uiteraard rechtstreeks aan de belastingen vragen, maar wens mezelf toch eerst hier in te lichten zodat we stevig in onze schoenen staan)
Voor de herberekening/nieuwe aangifte van dit jaar (wat nog niet betaald is) verwacht ik geen probleem (of wel?)...