Even mijn probleem schetsen:
- september vorig jaar werd mijn fiets gestolen voor mijn deur, waarna ik uiteraard aangifte deed bij de politie en de raad kreeg om geregeld eens op gevondenfietsen.be te kijken
- januari dit jaar: ik vind, wonder boven wonder, mijn fiets terug op de gevondenfietsen website
- bij de politie bleek mijn fiets niet te staan, ik kreeg daar te horen dat mijn fiets waarschijnlijk overgedragen was naar de gemeente (wegens plaatsgebrek bij de politie). Daar werd mijn fiets bijgehouden in het gemeentemagazijn en eventueel na een aantal maanden verkocht.
- ik nam contact op met het magazijn, waar ik telkens afgescheept werd ('we gaan zoeken, bel nog eens terug', 'we gaan degene die aan't zoeken is zoeken, bel nog eens terug', 'de baas heeft verlof', etc...)
- na een persoonlijk bezoekje aan het magazijn werd eindelijk toegegeven dat ze mijn fiets 'kwijt' waren, en dat hij waarschijnlijk 'gestolen' was uit het magazijn.
- ik heb deze 'verdwijning' terug aangegeven bij de politie. Daar gingen ze de zaak onderzoeken en mij op de hoogte houden (yeah right, niks meer gehoord natuurlijk).
- er werd besloten dit te regelen via de verzekering van het stadsbestuur, dus enkele weken later kreeg ik een brief van de verzekering om mijn 'schadegeval' nader toe te lichten (plaats van ongeval, facturen van herstel

- na nog een dikke maand wachten krijg ik nu de melding dat de verzekering contractueel niet gebonden is om uit te betalen (wat mij ook niet écht verbaasd - maar ja)
Mijn vraag: Wat kan ik nu nog meer doen? Ik word nu al bijna een half jaar van het kastje naar de muur gestuurd, waarschijnlijk in de hoop dat ik het uiteindelijk opgeef (zoveel was die fiets nu ook niet waard, maar hij was wel nog in goede staat). Maar dat druist dan weer in tegen mijn principes.